Buna ziua!
Trebuie sa recumosc, cazul meu e un pic mai complex si in continuare va voi explica si de ce!
Timp de un an si jumatate (din iulie 2016) , atat pentru mine ca angajat al Asociatiei ( ca administrator) cat si pentru Asociatia de Proprietari toate taxele si impozitele catre Trezorerie (aferente salariului meu) au fost platite de mine (din salariul de administrator ) , crezand ca trebuie sa le platesc eu pe toate din salariu.
Greseala mea e ca nu m-am informat corect si nu am afisat la avizier taxele care trebuie platite de mine si taxele care trabuie platite de asociatie .
Toate taxele catre bugetul de stat( atat pentru mine cat si pentru asociatie) apar pe chitanta de la Trezorerie cumulat ( o singura suma -284 lei)>
Impozitul pe salariu (720 lei brut) trebuie platit de mine si apare pe aceeasi chitanta de la trezorerie in suma de 96 lei.
Pentru a face plata catre trezorerie s-au intocmit 2 ordine de plata : unul cu toate taxele catre bugetul de stat ( atat pentru mine cat si pentru asociatie ) in valoare de 284 lei si unul pentru impozitul pe salariu in valoare de 96 lei.
Chitanta emisa de trezorerie este emisa cu cele 2 valori ,284 lei (taxe catre bugetul de stat si fonduri speciale) si 96 lei ( impozit ).
In total 380 lei , suma care a fost platita integral din salariul meu.
Diferenta dintre salariu brut (720 lei) si taxele platite (380 lei) a fost incasata de mine prin dispozitie de incasare (340 lei).
Desi am si ştat de salariu pe care apar salariul brut (720 lei), sumele datorate de mine catre Trezorerie (buget de stat + impozit =214 lei) si salariul net (506 lei), nu am realizat ca sumele ce trebuie platite de asociatie ( diferenta intre 380 lei si 214 lei= 164 lei) trebuie sa apara separat pe listele de intretinere pentru a fi incasate.
Asa ca in loc sa apara pe lista de intretinere 2 valori separate ( 720 lei salariu brut administrato) si 164 lei ( taxe ce trebuie platite de asociatie pentru salariu de administrator ) am afisat o singura valoare 720 lei.
Am informat Asociatia de Proprietari asupra situatiei create de mine ( recunosc) , situatie care nu i-a afectat in niciun fel deoarece la trezorerie Asociatia apare cu toate taxele si impozitele platite ( din salariul meu net) si de faptul ca trebuie intr-un fel sa-mi recuperez sumele platite de mine in contul Asociatiei!
Intrebarea mea este simpla:
Este justificata o notificare din partea mea catre Asociatia de Proprietari in care sa prezint toate aspectele si prin care sa-i anunt ca trebuie sa-mi recuperez sumele datorate de asociatie ( printr-o lista cu toti proprietarii si sumele datorate de fiecare in parte)?
Intre mine si asociatie nu exista niciun act incheiat care sa prevada ca eu trebuie sa platesc toate taxele si impozitele aferente salariului meu brut de 720 lei. Contractul incheiat intre mine si asociatie nu contine asa ceva!
Atentie la modalitatea de abordare a problemei dv
Dv ca si administrator de imobil sunteti angajatul asociatiei de proprietrai cu care detineti incheiat raport juridic de munca
Nu aveti incheiate raporturi de munca cu proprietarii/locatarii
Proprietarii au achitat cotele de intretinere la asociatia de proprietari nu la dv
Daca aveti eventuale pretentii puteti sa le solutionati strict cu angajatorul dv=asociatia de proprietari
Pentru indepartarea situatiilor neplacute atentie sporita la clauzele asumate in raporturile juridice de munca
Am convocat o adunare generala extraordinara a Asociatiei de Proprietari in care le-am explicat situatia, luand act de acest lucru. Urma ca la urmatoarea sedinta din aceasta luna sa se stabileasca daca se vor afisa sau nu liste cu sumele datorate. Din punctul meu de vedere nu vad de ce nu as putea sa-mi recuperez sumele.
O situatie asemanatoare este cea legata de taxa de mediu. Statul a incasat de-a lungul anilor aceasta taxa iar acum trebuie sa o returneze celor care au platit-o! Si asta dupa cativa ani!!
Daca in urma sedintei se va intocmi un proces verbal care va fi semnat de catre toti membrii asociatiei, comitetul executiv si presedinte , pentru intocmirea listei cu sumele ce trebuie returnate catre administrator nu cred ca va fi un lucru ilegal!
V-am intrebat daca aveti atestat pentru ca nu prea se vede ca ati trecut pe la scoala din moment ce nu stiti sa va faceti calculul si plata propriului salariu.Pai daca statul de salarii si D112 va aratau ca salariul net este 506 lei, cum sa luati 340 de lei in fiecare luna si sa nu depistati 1 an si jumatate.Cred ca nici acum nu depistati daca nu se schimbau cotele de contributii si nu erati nevoit(a) sa modificati brutul sa ramaneti cu acelasi net!
Nu inteleg de ce faceati o dispozitie de incasare pentru plata salariului si nu semnati pe statul de salarii?
Dispozitia de incasare se intocmeste cand intra niste bani in gestiune!