avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1079 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Se pot recupera sume de la Asociatie daca acestea au ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Se pot recupera sume de la Asociatie daca acestea au fost platite de administrator?

Buna ziua!
Trebuie sa recumosc, cazul meu e un pic mai complex si in continuare va voi explica si de ce!
Timp de un an si jumatate (din iulie 2016) , atat pentru mine ca angajat al Asociatiei ( ca administrator) cat si pentru Asociatia de Proprietari toate taxele si impozitele catre Trezorerie (aferente salariului meu) au fost platite de mine (din salariul de administrator ) , crezand ca trebuie sa le platesc eu pe toate din salariu.
Greseala mea e ca nu m-am informat corect si nu am afisat la avizier taxele care trebuie platite de mine si taxele care trabuie platite de asociatie .
Toate taxele catre bugetul de stat( atat pentru mine cat si pentru asociatie) apar pe chitanta de la Trezorerie cumulat ( o singura suma -284 lei)>
Impozitul pe salariu (720 lei brut) trebuie platit de mine si apare pe aceeasi chitanta de la trezorerie in suma de 96 lei.
Pentru a face plata catre trezorerie s-au intocmit 2 ordine de plata : unul cu toate taxele catre bugetul de stat ( atat pentru mine cat si pentru asociatie ) in valoare de 284 lei si unul pentru impozitul pe salariu in valoare de 96 lei.
Chitanta emisa de trezorerie este emisa cu cele 2 valori ,284 lei (taxe catre bugetul de stat si fonduri speciale) si 96 lei ( impozit ).
In total 380 lei , suma care a fost platita integral din salariul meu.
Diferenta dintre salariu brut (720 lei) si taxele platite (380 lei) a fost incasata de mine prin dispozitie de incasare (340 lei).
Desi am si ştat de salariu pe care apar salariul brut (720 lei), sumele datorate de mine catre Trezorerie (buget de stat + impozit =214 lei) si salariul net (506 lei), nu am realizat ca sumele ce trebuie platite de asociatie ( diferenta intre 380 lei si 214 lei= 164 lei) trebuie sa apara separat pe listele de intretinere pentru a fi incasate.
Asa ca in loc sa apara pe lista de intretinere 2 valori separate ( 720 lei salariu brut administrato) si 164 lei ( taxe ce trebuie platite de asociatie pentru salariu de administrator ) am afisat o singura valoare 720 lei.
Am informat Asociatia de Proprietari asupra situatiei create de mine ( recunosc) , situatie care nu i-a afectat in niciun fel deoarece la trezorerie Asociatia apare cu toate taxele si impozitele platite ( din salariul meu net) si de faptul ca trebuie intr-un fel sa-mi recuperez sumele platite de mine in contul Asociatiei!
Intrebarea mea este simpla:
Este justificata o notificare din partea mea catre Asociatia de Proprietari in care sa prezint toate aspectele si prin care sa-i anunt ca trebuie sa-mi recuperez sumele datorate de asociatie ( printr-o lista cu toti proprietarii si sumele datorate de fiecare in parte)?
Intre mine si asociatie nu exista niciun act incheiat care sa prevada ca eu trebuie sa platesc toate taxele si impozitele aferente salariului meu brut de 720 lei. Contractul incheiat intre mine si asociatie nu contine asa ceva!
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 18:43, 4 Februarie 2018
Scuze! Faceam dispozitie de plata ( nu dispoziitie de incasare ) catre mine din partea Asociatiei! Diferenta dintre suma de pe stat 506 lei si restul de 340 lei o observasem dar am fost destul de indus in eroare de ordinele de plata catre trezorerie si chitanta primita!
Pe la scoala am trecut sigur pentru ca sunt inginer licentiat de 20 de ani ! Ca administrator lucrez peste program si mai mult rugat de cei care stau in blocul respectiv pentru ca eu le-am infiintat asociatia ! Toate actele de constituire inclusiv statutul sunt facute de mine si depuse la Judecatorie! Deci cunosc Asociatia de la zero! Plus ca salariul care-l primesc pentru mine nu e o suma care sa ma ajute foarte mult pentru ca salariul din job-ul pe care-l am la Renault este suficient!
Totusi , logic daca ai facut o eroare ( scriptica in cazul meu) care se poate repara de ce sa nu fac ceva sa se revina la normal! Pana la urma adevarul e ca am platit din banii mei! I se putea intampla oricui!
Aveti dreptate ! Mi-am dat seama dintr-o prostie cand am calculat salariul nou pe 2018! Eu lucrez pe programe in Excel create de mine, ceea ce s-a dovedit ca nu a fost un lucru bun! Daca as fi lucrat cu un program dedicat atunci lucrurile erau clare!
Va multumesc frumos pentru cuvinte dar totusi nu am primit raspunsul de care am nevoie! Sunt sau nu indreptatit sa-mi cer banii inapoi si mai mult , daca este legal sa fac lucrul acesta ?
Adaug ! Nu stiu de ce dar aveam impresia mereu ca din cei 506 lei trebuie sa platesc tot eu diferenta pana la 380 de lei ca sa acopar plata taxelor catre Trezorerie si impozitul pe salariu!!!
@maiu123
Cand am intrebat de scoala, m-am referit la cursurile pentru administratori, acolo se fac cursuri de fiscalitate.
Eu cred ca sunteti indreptatit sa va cereti sumele mai ales ca ati incasat mai putini bani lunar dar mai cred ca depinde si de cei din asociatia pentru care lucrati.
Succes!
Nu am facut curs de administrator de imobil ! Am dat examenul de atestare direct si l-am luat din prima! Multumesc din suflet pentru sfat si sper sa am succes!
Ultima modificare: Duminică, 4 Februarie 2018
maiu123, utilizator
Intreb si eu ca sa ma aflu in treaba, dvs ati gresit calculelele, se mai intampla chiar daca esti inginer, chiar si 1,5 ani, dar cenzorul sau cenzorii ce au verificat luna de luna? Cum ploua? Si-au primit banii pentru verificarea legalitatii actelor? Au prezentat in ad gen din anul 2017 raportul asupra gestiunii asoc din anul precedent?

Articolul 33
(1) Cenzorul sau comisia de cenzori a asociatiei de proprietari are, in principal, urmatoarele atributii:
a) verifica legalitatea actelor si documentelor, a hotararilor, deciziilor, regulilor si regulamentelor;
b) verifica executia bugetului de venituri si cheltuieli;
c) verifica gestiunea financiar-contabila;
d) cel putin o data pe an, intocmeste si prezinta adunarii generale rapoarte asupra activitatii sale si asupra gestiunii asociatiei de proprietari, propunand masuri.

maiu123 a scris:
Am convocat o adunare generala extraordinara a Asociatiei de Proprietari


In calitate de administrator cu examen promovat din prima dovediti ca nu cunoasteti prevederile Legii 230/2007 si cele ale HG1588/2007, de calculul contributiilor nu mai discutam.

Cu atat mai mult cei din CEx in frunte cu presedintele asociatiei dovedesc ca nici ei nu au habar de prevederile legislatiei specifice asociatiilor de proprietari din moment ce AGEx a fost intrunita si ati expus problema respectiva.

Aveti cunostinta cine are dreptul sa convoace adunari generale extraordinare intr-o asociatie de proprietari? In niciun caz administratorul!

Situatia trebuia discutata si lamurita foarte simplu intr-o sedinta de CEx.

Dvs sunteti angajat al asociatiei cu c.i.m., atat angajatorul cat si angajatul se supun prevederilor codului muncii in ceea ce priveste raspunderea contractuala.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Factura incarcata la intretinere daf22 daf22 Buna ziua, Sunt proprietarul unui apartament din Pitesti, iar din luna Ianuarie 2016 pe lista de cheltuieli de intetinere a aparut o rubrica noua,, ... (vezi toată discuția)
Dilema - contributii salariu administrator mira55 mira55 Asociatia de proprietari a pierdut litigiul cu administratorul si acesta ne-a executat silit cu suma neta de 10 000 lei, contravaloarea salariului net pentru ... (vezi toată discuția)
Salarii asociatie de proprietari ContSters235906 ContSters235906 stie cineva se salarii se acorda pentru cei trei muschetari:\"B-)presedinte,contabil-casier,cenzor?\" ..de curiozitate. MultumescB-) (vezi toată discuția)