avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 841 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajare minor 16 ani
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajare minor 16 ani

Buna seara,
Am angajat 2 persoane de 16 ani, cu acordul scris al parintilor. Contabila imi spune ca trebuie sa le inched contractele de munca deoarece c sunt eleve, nu au terminat 10 clase si platesc alocatie.
Cum pot sa combat cele spuse de ea. Am citit si Codul muncii , nicaieri nu spune ca nu am voie sa angajez minori.

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:10, 26 Februarie 2018
Respectati Codul muncii si nu cele spuse de diverse persoane.
Codul Muncii
Art. 13
(1) Persoana fizică dobândeşte capacitate de muncă la împlinirea vârstei de 16 ani.

(2) Persoana fizică poate încheia un contract de muncă în calitate de salariat şi la împlinirea vârstei de 15 ani, cu acordul părinţilor sau al reprezentanţilor legali, pentru activităţi potrivite cu dezvoltarea fizică, aptitudinile şi cunoştinţele sale, dacă astfel nu îi sunt periclitate sănătatea, dezvoltarea şi pregătirea profesională.

(3) Încadrarea în muncă a persoanelor sub vârsta de 15 ani este interzisă.
.....

Prin urmare, începând cu vârsta de 16 ani se recunoaşte persoanei fizice capacitate deplină de a încheia un contract de muncă, în timp ce pentru vârsta cuprinsă între 15 şi 16 ani este reglementată o capacitate restrânsă de încadrare în muncă.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Angajari tineri elevi paveldaniela paveldaniela de la ce varsta se pot angaja?si care sunt conditiile (vezi toată discuția)
Angajare TOTALENTERSRL TOTALENTERSRL CUM POT ANGAJA MINOR DE 17 ANI, ELEV? MULTUMESC (vezi toată discuția)