avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 320 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... microclimat birouri
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

microclimat birouri


Buna ziua,
Umiditatea relativă a aerului între 30 - 70%; asa prevedea Norma generală de protecție a muncii din 20.11.2002, unde pot gasi aceste conditii acum, in legislatia actuala?
Ultima modificare: Joi, 22 Februarie 2018
mihavslelectro, utilizator
Cel mai recent răspuns: mihavslelectro , utilizator 08:47, 23 Februarie 2018
Ma refer la conditiile de munca din birouri.
Respectivele valori pot fi utilizate ca valori orientative in cadrul instructiunilor proprii ssm pe care angajatorul are obligatia legala sa le intocmeasca. Abordarea actuala din normativele nationale este cumulativa, avand in vedere riscurile profesionale obligatoriu a fi identificate si evaluate de catre angajator.
HG nr. 1091/ 2006 Cerinte minime de securitate si sanatate pentru locul de munca mentioneaza in anexa 1:
6. Ventilatia locurilor de munca in spatii inchise.
6.1. La locurile de munca in spatii inchise trebuie luate masuri pentru a asigura suficient aer
proaspat, avandu-se in vedere metodele de lucru utilizate si cerintele fizice impuse lucratorilor.
In cazul utilizarii unui sistem de ventilare fortata, acesta trebuie sa fie mentinut in stare de
functionare.
Orice avarie trebuie semnalizata de un sistem de control, daca acest lucru este necesar pentru
sanatatea lucratorilor.
6.2. Daca se utilizeaza instalatii de ventilare mecanica sau de aer conditionat, acestea trebuie sa
functioneze astfel incat sa nu creeze disconfort prin expunerea lucratorilor la curenti de aer.
Orice depunere sau impuritate ce poate crea un risc imediat pentru sanatatea lucratorilor prin
poluarea atmosferei trebuie eliminata fara intarziere.
7. Temperatura in incaperi.
7.1. In timpul programului de lucru, temperatura din incaperile ce cuprind posturi de lucru trebuie sa fie adecvata organismului uman, tinandu-se seama de metodele de lucru utilizate si de cerintele fizice impuse lucratorilor.
15. Dimensiunile incaperilor si volumul de aer in incaperi - libertatea de miscare la postul de
lucru.
15.1. Incaperile de lucru trebuie sa aiba o suprafata, o inaltime si un volum de aer suficiente,
care sa permita lucratorilor sa isi indeplineasca sarcinile de munca fara riscuri pentru securitatea, sanatatea sau confortul acestora.
15.2. Dimensiunile zonei neocupate a postului de lucru trebuie sa fie calculate astfel incat sa
permita lucratorilor sa aiba suficienta libertate de miscare pentru a-si indeplini sarcinile de munca.
Daca acest lucru nu este posibil din motive specifice postului de lucru, lucratorul trebuie sa aiba suficienta libertate de miscare in apropierea postului sau de lucru.
Multumesc pentru raspunsul promt!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Spatiu alocat unui angajat conform legii Lielena Lielena Buna ziua, Lucrez la o regie in subordinea unui consiliu local. Biroul se afla intr-o camaruta de aproximativ 4 metri patrati, unde lucram 3 persoane, femei, ... (vezi toată discuția)
Securitate si sanatate in munca Conta2021 Conta2021 Buna ziua Cat e suprafata su mp3 necesara pentru un angajat, pentru a fi in legalitate conform SSM? Va multumesc (vezi toată discuția)
Ce spatiu minim trebuie sa aiba un atelier de tamplarie? danut1968 danut1968 buna ziua ce spatiu minim trebuie sa aiba un atelier de tamplarie situat intro institutie publica pentru desfasurarea activitatii de intretinere.precizez ca ... (vezi toată discuția)