Se da un site de cumparaturi online unde apar 3 produse din aceeasi categorie disponibile pentru vanzare. 2 din 3 produse sunt listate la un pret (aceleasi caracteristici la fiecare produs din cele 3, doar culoarea difera) si la al 3-lea produs apare un pret cu aproximativ 75% mai ieftin.
Comanda a fost plasata de client pentru cel de-al 3-lea produs, a fost aprobata, si acceptata plata, urmand ca pachetul sa fie livrat in maxim 7 zile lucratoare.
Ce se poate face in cazul in care clientul este contactat de companie si se sustine ca a fost o greseala, pretul real fiind cel listat pentru celelalte 2 produse (avand in vedere procesarea cu succes a comenzii)?
Daca plata s-a facut, magazinul trebuie sa livreze marfa. Contractul a produs deja efecte. E la fel de adevarat ca nu-i puteti forta: daca firma nu vrea si nu vrea (mai ales daca diferenta este importanta), puteti merge mai intai la ANPC, dar decizia finala se ia in instanta. E adevarat ca pe orice website scrie ca exista oricand posibilitatea unor erori (asta in apararea lor).
Posibilitatea sa aveti castig de cauza e mare, insa un proces este o activitate care dureaza.
Personal, eu as negocia pretul. Pornind de la ideea (desigur evidenta si pentru dvs.) ca o asemenea diferenta nu se justifica decat daca culoarea e ridicola. Pe de alta parte, cine a gresit trebuie sa plateasca, dar poate nu chiar asa mult.
Orice tranzactie se poate negocia in orice moment. Depinde de ce vrea fiecare. Dar scrieti totul pe mail, si cereti-le si lor sa faca la fel.