avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1780 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Act studii- obtinere duplicate
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Act studii- obtinere duplicate

Care sunt pasii pe care trebuie să ii urmez în cazul în care am pierdut actul de studii(bacalaureat).In principiu as dori informatii despre ce acte trebuiesc pentru publicarea in Monitorul oficial? Am trimis în noiembrie 2017 o serie de copii si cererea necesara si nici pana in ziua de azi nu am primit un raspuns.Multumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 17 Martie 2018
gi-jane2, moderator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:25, 25 Martie 2018
Ar trebui sa consultati MO; este posibil ca anuntul dvs. sa fi aparut deja.
art.37 din Ordinul 3844/2016
(2) În cazul pierderii, distrugerii sau al furtului actului de studii original, cererea de eliberare a duplicatului este însoţită de următoarele acte, care se arhivează cu termen de păstrare de 100 ani la inspectoratul şcolar, iar copiile certificate "conform cu originalul" la unitatea de învăţământ:
a) declaraţia notarială/consulară, dată de titularul actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, împrejurările în care actul original a fost pierdut, precum şi alte precizări care să confirme dispariţia actului de studii respectiv. Se va face în mod obligatoriu următoarea menţiune: "actul de studii original nu a fost lăsat gaj/garanţie la o instituţie de stat sau particulară, din ţară sau din străinătate, şi nu a fost înstrăinat cu bună-ştiinţă altei persoane fizice sau juridice";
b) dovada publicării pierderii, distrugerii sau furtului actului de studii în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a;
c) copie legalizată la notariat după certificatul de naştere/căsătorie;
d) două fotografii color, format 3 x 4 cm;
e) aprobarea scrisă a consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar pentru eliberarea duplicatului, în urma actelor depuse de către unitatea de învăţământ.

(3) Pentru publicarea pierderii/distrugerii/furtului unui act de studii, titularul se adresează Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, depunând un anunţ care va cuprinde următoarele date: denumirea actului de studii original, numele titularului, iniţialele prenumelui tatălui/mamei şi toate prenumele titularului, anul absolvirii, seria şi numărul actului, numărul şi data la care a fost înregistrat în evidenţele unităţii de învăţământ emitente.
si cum trebuie sa caut?
Gasiti MO pe internet sau mergeti la o biblioteca publica. Incepeti cautarea din luna in care ati trimis anuntul (la cca. 10 zile dupa data postei).
Mergeti la M.Of. si poate va ajuta cei de acolo.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Facultatea mi-a pierdut diploma de bac AndreiVSL AndreiVSL Salut, M-am inscris acum ceva vreme la o facultate privata din Bucuresti pe care am abandonat-o, si avand nevoie de diploma de BAC sa ma inscriu la o alte ... (vezi toată discuția)
Buna seara, daca am pierdut diplomele de competente de la bacalaureat ... romeocatalin romeocatalin Buna seara, daca am pierdut Diplomele de Competente de la Bacalaureat + plus certificatele de absolvire liceu (12 clase, respectiv 10), trebuie cerere si anunt ... (vezi toată discuția)
Mamei mele i s-a pierdut diploma de bac. ce trebuie sa facem mai ... Cytadel Cytadel Mamei mele i sa pierdut diploma de bac. Ce trebuie sa facem mai departe? (vezi toată discuția)