Buna ziua. Lunar citirea apometrelor se transmite individual. de catre proprietar, catre administratorul asociatiei de proprietari. In luna februarie nu am fost in localitate si am uitat sa o dau mai devreme. Prin urmare am observat (online) ca sunt trecuti 14 metricubi de apa rece, la Diferente. Mentionez ca din 2014, de la vechiul proprietar si pana acum nu am inregistrat niciodata diferentele acestea. Uitandu-ma pe listele vechi, am observat ca, daca proprietarul nu transmitea indexul i se alocau metri cubi la Diferente, iar cand luna urmatoare transmitea indexul, platea si metrii cubi care i-a consumat! Este normal asa ceva? Inteleg sa se inregistreze pausal niste metri cubi, care apoi sa fie corectati cu indexul transmis, sau sa se inregistreze in cazul oamenilor rau-voitori si rau-platnici, dar pentru o singura luna? Pe ce baza se poate face un astfel de abuz? Exista vreo lege in acest sens?
Raspinsul la situatia cu care va confruntati poate sa il ofere reprezentantul legal al asociatieid e proprietari care va poate comunica varianta adoptata in cazul proprietarilor care nu comunica index consum individual in termenul stabilit
Dv puteti restabili situatia de drept lunile urmatoare declarand consum mai mic
De regula pentru prima luna sau chiar si a doua in care proprietarul nu transmite consumul se baga un consum estimat bazat pe un consum mediu anterior. Dupa care se baga in cpnsum la pausal care nu se mai regularizeaza, asta pentru a-l 'disciplina" pe proprietar si a-l obluga sa comunice consumul la timp. Asociatia trebuie sa aiba un regulament aprobat prin hot a adun generale.
Din cate am inteles de la administrator se trece un consum pausal, care nu se mai regularizeaza, hotarare adoptata in cadrul unui consiliu de administratie. Ori mie mi se pare o hotarare foarte proasta, poate ma imbolnavesc si merg in spital, la intoarcere ma usuca cu plata apei? In conditiile in care pana acum am fost la zi (deci se exclude rau-platnic sau rau-voitor).
Cum as putea ataca aceasta hotarare? ce se poate face in acest sens?
Solicitati presedintelui sa va prezinte hotararea adunarii generale in care s-a adoptat regulamentul de repartizare a cheltuielilor cu apa. Nu exista niciun consiliu de administratie in asociatiile de proprietari, exista un comitet executiv care pune in aplicare hotararile AG.
Puteti contesta lista de plata in termen de 10 zile de la afisare si in cazul unui raspuns care nu va multumeste puteti introduce o actiune in instanta de judecata.
Multumesc. Posibil sa fi spus adunarea generala si comitetul executiv si eu sa fi inteles aiurea. oricum, odata ce exista aceasta hartie, modificarea listei de plata nu cred ca se va realiza. O sa incerc macar sa ridic problema astfel incat sa fie modificata acea hotarare pe viitor.