Buna ziua In urma expunerii in acest forum a unei vechi probleme a familiei mele cu trecerea din folosinta in proprietate a unui teren si in urma citirii unor mesaje cu situatii asemanatoare,am ajuns la concluzia ca pentru a obtine acest drept, solutia optima ar fi Ordinul prefectului.Intrebarile mele sint:daca termenul de aplicare a acestei legi a expirat?;cit ar putea dura toate demersurile,daca totul merge normal,pentru obtinerea raspunsului? Sint un pic nedumerit,datorita faptului ca din unele surse,Ordinul prefectului ar fi o solutie iar din altele ca nu se mai aplica pentru ca termenul aplicarii legii ar fi expirat Va multumesc
Asa cum v-a precizat Gabriela , faceti cerere la primarie si depuneti toate actele pentru a completa dosarul! In cazul in care vi se refuza emiterea titlului de proprietate puteti foarte usor face actiune in instanta pentru obligatia de a face!B-)
SUCCES!
=D>
Buna seara! Am si eu o problema pe tema abordata, trecerea din folosinta in proprietate. Situatia se prezinta in felul urmator: societatea noastra a cumparat niste imobile de la o societate cu capital de stat aflata in procedura de insolventa. Partea cu terenul nu apare pe nicaieri, ideea e ca primaria, unde se afla terenul, se dezice de vreun drept asupra terenului (nici n-am platit vreun impozit), cei de la Agentia Domeniilor Statului, actualmente preluat de Agentia Nationala pentru pescuit si acvacultura, de asemenea, nu a reclamat pana acum niciun drept. In urma unei licitatii organizata de ANAF, ne-au fost vandute 3 imobile dintr-un total de 10. Noi suntem in litigiu cu cei de la ANAF, dar asta e o alta discutie, si nu am dat importanta adjudecatarilor care, zic ei, au incheiat un contract de concesiune pe acest teren.
Intrebarile sunt, este ANPA competenta sa incheie un astfel de contract? mai avem vreo posibilitate in baza HG 834/1991 sa devenim proprietari pe acest teren? este legal ca in baza unui contract de concesiune, noul proprietar sa-mi interzica accesul in incinta avand in vedere ca eu mai sunt proprietar pe inca 7 imobile sau ANPA trebuia sa imparta acest teren intre cei 2 proprietari conform cu cota fiecaruia?
Va multumesc anticipat!
Buna ziua!
Cu ocazia intocmirii dosarului pentru infiintare societate s-au gasit cateva nereguli cu spatiu destinat sa fie sediu social.
Este casa parintilor, a fost vanduta in 1998 (contract c-v) iar pe acceasi proprietate sunt 8 proprietari.
Dintr-o neatentie la vremea respectiva nu a fost depus ordinul pentru eliberarea titlului de proprietate sau a cartii funciare.
Ordinul prefectului exista, contractul c-v este, avem si schita partii noastre de teren dar nu avem schita intregului spatiu.
Ordinul este din 1996 (??!?). Se mai poate elibera titlul de proprietate in baza lui? Ce legi ar trebui sa stim, sa ne documentam, sa putem sa ne facem actele de proprietate sa fie in regula?
P.S. Inainte de contract c-v a exista si un contract de inchiriere tot pe numele parintilor. Exista si el.
Multumesc anticipat pentru raspuns.
"Ordinul Prefectului este act de proprietate, in baza lui se face intabularea imobilului. Cat dureaza? Pai, depinde de cat de repede se misca comisia locala si judeteana de fond funciar, undeva intre 2-6 luni."
Punerea in posesie
coca_ab
am o casa cu gradina aferenta.dupa 1990 am fost pusi in posesie cu terenul de sub casa ,am primit un ordin al prefectului prin care ni se dadea si gradina dar ... (vezi toată discuția)