Firma la care lucrez mi-a facut contract de munca,nu din prima zi dar nici dupa prea mult timp,firma serioasa ,de cateva luni ne-au taiat bonurile de masa,s-au taiat din salarii,in fine,ca peste tot,taci ca sa iti tii locul de munca,acum eu nu am avut carte de munca,numai contracte,unele le-am pierdut,altele le-am aruncat,in fine cum pot face rost de carte de munca,care sunt criteriile,firma sau eu trebuie sa cumpar carte de munca?lucrez in Bucuresti,de unde se poate face rost,ce trebuie facut pentru procurare?Va rog ajutati-ma.
1. Daca ati desfasurat activitate numai dupa 01.04.2001 nu aveti nevoie de carnet de munca pentru a dovedi vechimea in munca sau stagiile de cotizare la diferite fonduri.
2. Angajatorii emit si predau in fiecare luna declaratii cu contributiile aferente la Pensii, Sanatate si Somaj iar aceste institutii au evidenta pe fiecare om (dupa CNP).
3. Daca doriti sa stiti ce vechime aveti, mergeti la Casa de Pensii de care apartineti si solicitati (contra sumei de 15 lei) sa primiti o adeverinta cu stagiile de cotizare. In aceasta adeverinta sunt inscrisi toti angajatorii dvs., de asemenea veniturile din fiecare luna, asa ca nu mai aveti nevoie de carnet de munca.
4. Carnetele de munca sunt "in moarte clinica", mai e putin si vor fi decuplate de la aparatele care le mentin in viata. Vremea lor s-a dus.
Contravalarea cartii de munca o suporta salariatul. Nu trebuie sa va faceti probleme ca nu aveti cartea de munca, ocupati-va sa obtineti adeverinte de vechime de la locurile de munca unde ati lucrat. In baza acestora, angajatorul care va va deschide cartea de munca, o va completa.
Am o problema cu aceste carti de munca. Sunt angajata de mai bine de 1an -septembrie 2008 . Din primele zile am semnat contractul de munca pe o perioada nedeterminata si apoi mi s-a dat o copie dupa acesta cu stampila si nr. de la ITM,
Firma la care sunt trebuia sa-mi faca carte de munca, fiind primul loc de munca si vazand ca am contractul inregistrat nu m-am mai gandit la acest subiect.
Surpriza mare o am acum, cand pentru dosarul de la Prima Casa-fiind coplatitor, deoarece fisa mea fiscala de anul trecut are doar 4 luni (septembrie-decembrie) mi s-a cerut o copie dupa cartea de munca pentru a se vedea ca nu am mai lucrat in alta parte cu carte de munca.
Am cerut copie la departamentul de contabilitate si .... si s-a spus simplu si ironic ca nu am o carte de munca.
Contabilitatea a aruncat vina pe cea care se ocupa de noi la ITM ca i s-a spus ca nu mai sunt carti de munca tipizate si ca nu au cum sa-mi faca una. Sa astept pana la anul.
Eu ce fac acum? de unde dau comisiei bancii informatiile ca aici mi s-a facut carte de munca daca eu nu am una.
#-o
Asa cum a mentionat si domnul TudorValeriu, carnetele de munca nu mai au nici o valoare, iar la comisia respectiva puteti duce o copie dupa contractul de munca si actele aditionale de modificare conform cu originalul