avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1198 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... cartea de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

cartea de munca

Buna ziua, va retin atentia cu citeva intrebari: in cit timp de la depunerea demisiei, angajatorul este obligat prin lege sa imi inapoieze cartea de munca, ce alte acte sau adeverinte trebuiesc sa imi fie eliberate odata cu cartea de munca si ce sanctiuni sint aplicate in cazul in care angajatorul nu imi elibereaza cartea de munca in termenul stabilit prin lege? In cazul in care nu imi elibereaza cartea de munca in termenul stabilit prin lege, unde trebuie sa ma adresez pentru a cere daune, deoarece cartea de munca este proprietate personala iar faptul ca angajatorul nu imi elibereaza cartea de munca poate fi considerat ca fiind un abuz din partea acestuia?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:14, 26 Octombrie 2009
1. Iata ce spune Decretul 92/1976 privind carnetul de munca:
Art. 4. - (1) Carnetul de munca este un act personal al titularului si nu poate fi cedat sau instrainat. Carnetul se pastreaza de unitate atit timp cit titularul este incadrat in munca, acesta avind dreptul sa verifice exactitatea tuturor datelor inscrise in carnet.
(2) La incetarea activitatii sau in caz de transferare, carnetul de munca se inmineaza titularului, completat cu toate inscrierile la zi.
(3) La reincadrarea in munca, precum si in cazul incadrarii prin transfer, unitatea este obligata sa ceara, iar cel in cauza sa depuna carnetul de munca.
Art. 5. - Carnetul de munca poate fi retinut numai de organul de urmarire penala, pentru cercetari in legatura cu datele pe care le cuprinde. Organul de urmarire penala este obligat sa elibereze, unitatii sau titularului, dovada de retinere a carnetului de munca.
2. Angajatorul are termen de 5 zile de la data emiterii deciziei de incetare a CIM sa inregistreze aceasta la ITM si apoi ITM sa completeze carnetul de munca dupa care dvs. il puteti ridica, impreuna cu decizia de incetare a CIM.
3. Daca angajatorul intarzie eliberarea documentelor la incetarea CIM puteti sa faceti o sesizare la ITM.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Carnet de munca retinut dana@123 dana@123 Carnetul de munca se poate retine de catre angajator ,in cazul in care nu mai esti salariatul lui,invocand motive de lichidare? (vezi toată discuția)
Eliberare carnet de munca-urgenttt eujad eujad exista vreun termen in care sa fiu conditionata de eliberarea cartii de munca? Un salariat ma da in judecata pe motiv ca au trecut 2 luni de zile de cand tb sa ... (vezi toată discuția)
Eliberare carnet munca loredanaelena loredanaelena buna seara se poate elibera carnetul de munca inainte de a primi salariatul toate drepturile salariale(firma are poprirepe cont)? mentionez ca un nr mare de ... (vezi toată discuția)