avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 718 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Ce drepturi are o asistenta medicala in cazul demisiei ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Ce drepturi are o asistenta medicala in cazul demisiei angajatorului(medic de familie)

Buna ziua.
Sunt asistenta medicala la medic de familie, am o vechime de 5 ani si as dori sa stiu care sunt drepturile mele in cazul in care angajatorul (medic de familie) isi inchide cabinetul pentru a lucra in strainatate. Am dreptul la somaj sau nu? Sa astept pana vine alt medic de familie in locul medicului meu sau sa-mi caut alt loc de munca? Medicul care va prelua pacientii C.M.I.-ului poate venii cu asistenta lui iar eu pot ramane fara servici. Astept raspuns.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: LOTY , utilizator 17:11, 30 Octombrie 2009
Dvs presupun ca sunteti angajata medicului de familie! Din cate cunosc, cm aceasta este practica.
Ca atare, medicul angajator va trebui sa va inceteze CIM cf art. 65 (1) din Codul muncii si sa va elibereze adeverinta de somaj cuprinzand veniturile brute pe ultimele 12 luni.
Si va trebui sa va inscrieti la somaj, ptr ca aveti dreptul la somaj.
De asemeena, aveti dreptul la plata tuturor drepturilor la zi, inclusiv la 1 salariu compensatoriu.
1. Angajatorul dvs. trebuie sa va concedieze prin desfiintarea locului de munca (ca urmare a plecarii in strainatate), conf. art.65 din Codul muncii, si in aceasta situatie veti beneficia de indemnizatie de somaj.
2. In acelasi timp veti beneficia si de prevederile CCMUNN pe anii 2007-2010:
ART.74. (2) In cazurile in care unitatea este obligata, potrivit legii, sa acorde un preaviz la desfacerea contractului de munca, durata preavizului va fi de 20 de zile lucratoare.
(3) In perioada preavizului, salariatii au dreptul sa absenteze patru ore pe zi de la programul unitatii, pentru a-si cauta un loc de munca, fara ca aceasta sa afecteze salariul si celelalte drepturi. Orele absentate se pot acorda prin cumul, in conditiile stabilite de angajator.
ART.78. - (1) La incetarea contractului individual de munca din motive ce nu tin de persoana salariatului, angajatorii vor acorda acestuia o compensatie de cel putin un salariu lunar, in afara drepturilor cuvenite la zi.
(2) Prevederile alin. 1 sunt aplicabile atunci cand incetarea contractului individual de munca a intervenit ca urmare unor motive ce nu tin de persoana salariatului.
3. Daca stiti ce medic vine, luati legatura cu acesta si vedeti daca va mentine sau nu pe dvs. ca asistenta.
Ultima modificare: Miercuri, 28 Octombrie 2009
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Multumesc pentru raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Este posibila desfacerea contractului de munca individual pe perioada nedeterminata popescuion65@yahoo.com popescuion65@yahoo.com Sunt asistenta medicala la medic de familie. As dori sa stiu daca este posibil (legal) ca la intoarcerea din concediul de crestere a copilului in virsta de ... (vezi toată discuția)
Salariu compensatoriu sorin_zabreanuy sorin_zabreanuy buna ziua! am si eu o intrebare si anume daca sant demis am dreptul la salariu compensatoriu. mentionez ca firma este in insolventa dar inca nu s-a hotarat ... (vezi toată discuția)
Concediere Edeltraud Weiss Edeltraud Weiss pe data de 28.04.2010 am primit urmatoarea notificare: avand in vedere dificultatiile ec-financiare conducerea a hotarat desfiintarea postului ... (vezi toată discuția)