Sunt asistent medical si lucrez intr-un cabinet dotat cu instalație radiologica de gradul 3( grupa a-III-a de risc radiologic conform CNCAN) pentru care primesc spor de condiții deosebit de periculoase , dar nu am grupa de muncă schimbată. Exista vreo solutie legală prin care pot obliga unitatea de muncă sa schimbe grupa???
In mesajul anterior am mentionat conditiile in care puteti beneficia legal de grupa de munca.
La data aparitiei ordin MMPS nr. 50/ 1990 si ulterior a celui completat la 31.08.1994 daca in carnetul de munca nu se regaseau mentiuni legate de grupa de munca aveati posibilitatea deschiderii actiunii in instanta impotriva angajatorului.
Daca angajatorul nu a respectat legea la timpul aplicarii acesteia (ordin nr. 50/ 1990 completat la 31.08.1994 si ulterior lui 2001 HG nr. 261/ 2001 cu modificarile si completarile ulterioare sau HG nr. 1025/ 2003 cu modificarile si completarile ulterioare) - nu a intocmit documente, nu a cerut/ nu a primit aviz pentru locuri de munca incadrate in grupa de munca de la ITM/ Inspectia muncii si nu v-a nominalizat in grupa de munca in baza avizului primit, nu poate plati in prezent CAS majorat chiar daca ar dori, nu i se accepta.
Este dreptul dvs. sa deschideti actiune in instanta impotriva angajatorului, dar daca nu se regasesc in arhiva firmei documentele mentionate in mesajul meu anterior, nu vad cum ar putea o instanta sa oblige angajatorul sa va acorde grupa de munca.
Pentru incadrarea in conditii periculoase angajatorul va acorda un spor la salariu, nu grupa de munca. V-a redus si programul de lucru.
Doar o ultima intrebare: : se poate face ceva daca locul de munca este infiintat in 2014, iar toate încadrările, sporurile, deciziile, avizele de funcționare ale cncan, buletinele dozimetrice, sunt din 2014?
In 2014 era in vigoare HG nr.1173/ 2014 pentru conditii deosebite de munca, respectiv HG nr. Legea nr. 263/ 2010 pentru conditii speciale de munca.