Buna ziua, Suntem o asociatie caritabila care face caritate cu bunuri primite . In urma inventarului de la sfarsitul anului 2017, am constatat o problema pe care nu stim cum sa o reglam. Am primit Gel hidroalcoolic in colete care contineau 8 colete mai mici. Gestionarul a inregistrat in actele de donatie o valoare iesita mai mare decat cea primita . Daca valoarea coletului mare era 100 lei, el a dat aceasta valoare la fiecare din cele 8 colete mai mici din interiorul coletului mare, astfel incat valoarea coletului mare a devenit 800 lei. Contabilul de anul trecut nu a observat eroarea inregistrand valoarea in contabilitate. Reiese, in concluzie ca s-a donat mai mult decat s-a primit. O alta eroare este : am primit acest produs in 5 transporturi , fiecare cu alt pret/colet. Necoreland numarul de colete cu valoarea/colet, a dat si coletelor din alt transport valoarea/colet din transportul anterior si astfel, a reiesit la inventar ca mai avem in sold 401 colete dar avem si o valoare cu 16 349 lei mai mare decat cea intrata ! Cum reglam aceste erori ? Va multumim din suflet !
Receptia se face cu unitatea de masura cu care se face iesirea produselor in cazul dumneavoastra "colet mic" cu valoarea de 100/8. Se storneaza toate intrarile si toate iesirile si se scriu corect ca pret si cantitate. Inventarierea in cazul dumneavoastra se face strict CANTITATIV iar valorificarea inventarului se face la ultimul pret de achizitie pentru produsele de acelasi fel dar receptionate cu preturi diferite. In final se regularizeaza valoarea stocului din balanta la valoarea inventarului.