Am obtinut autorizatia de traducator si doresc sa ma inregistrez fiscal. Am fost la administratia fiscala de care apartin, respectiv in Brasov, si cei de acolo mi-au spus ca pe langa declaratiile cele doua pe care trebuie sa le depun (220, 070), copia dupa CI si dupa autorizatie, mi-ar mai trebuie si un contract de comodat!!!!
M-am interesat si nu am auzit de traducatori autorizati carora sa le fi trebuit asa ceva atunci cand s-au inregistrat fiscal.
Va rog sa imi comunicati daca este necesar acest contract de comodat, si daca nu trebuie cum ii conving pe cei de la administratia fiscala.
Codul fiscal:
m) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente unui sediu aflat în locuinţa proprietate personală a unei persoane fizice, folosită şi în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor puse la dispoziţia societăţii în baza contractelor încheiate între părţi, în acest scop;
Norme metodologice:
37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuinţa proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafaţa pusă la dispoziţie contribuabilului, menţionată în contractul încheiat între părţi, şi suprafaţa totală a locuinţei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi şi alte documente.