(...) Nu iau apărarea angajaților asociației.
Legea este făcută sa fie respectata de către toți cetățenii
TOATE SUMELE CERUTE ÎNTR-O ASOCIAȚIE SE VOTEAZĂ OBLIGATORIU ÎN ADUNĂRILE GENERALE ANUALE,
Cam multe afirmații eronate ca să mă exprim decent, puteți posta.
Cu această ocazie am deosebita și plăcuta ocazie să vă informez că toate sumele utilizate de către Comitetul Executiv pentru reparația părții comune de construcții și de instalații din condominiu nu sunt votate în Adunarea Generală.
Mai studiați dispozițiile în domeniu, aprofundați fiecare speță și ulterior asumați-vă responsabilitatea să inițiați și să comportați o discuție, pentru că altfel demonstrați că nu vă respectați și vă hazardați în postarea de informații eronate.
Pentru a vedea că e obligatoriu ca în fiecare an fiscal să se propună de către Comitetul Executiv un Buget de Venituri și Cheltuieli care să fie supus votului proprietarilor în cadrul Adunărilor Generale anuale, voi cita din Legea 230/2007:
► Art. 45 - (1) Anul fiscal al Asociației de Proprietari este anul calendaristic. (2) Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, Comitetul Executiv va pregăti și va prezenta proprietarilor în Adunarea Generală un Buget Anual de Venituri și Cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile Asociației de Proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării și funcționării acesteia. (3) Proprietarii membri ai Asociației de Proprietari au obligația să aprobe și un Fond de Reparații anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Comitetul Executiv va pregăti și VA PREZENTA ADUNĂRII GENERALE SUMA ANUALĂ necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond (...). Plățile pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune se vor face din Fondul de Reparații.
► H.G. nr. 1588/2007, art.24, alin.(2): „Fondul de Rulment se constituie (...) POTRIVIT HOTĂRÂRII ADUNĂRII GENERALE a Asociației de Proprietari ...”; Alin.(5): „Asociația de Proprietari va constitui un fond pentru repararea părților de construcții/instalații aflate în proprietate comună, care nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociației de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri și Cheltuieli.” Alin.(6): Veniturile obținute de Asociația de Proprietari din activități economice sau din alte activități desfășurate se constituie ca fond special şi se vor utiliza în exclusivitate pentru îmbunătățirea confortului și eficienței condominiului, pentru întreținerea şi repararea proprietății comune, potrivit art.45, alin.(3) din Legea 230/2007. În aceste venituri se cuprind și cele obținute din închirierea unor spații aflate în proprietate comună indiviză (...), precum şi alte venituri obținute din orice sursă. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale Asociației de Proprietari (...). Acest fond nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociației de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri şi Cheltuieli.
La fel, nu se pot plăti nici indemnizațiile președintelui sau ale cenzorului, care au Contract de Mandat, DACĂ N-AU FOST VOTATE ÎN BUGETUL ANUAL DIN CADRUL ADUNĂRILOR GENERALE ANUALE - dar care au fost inexistente timp de mai mulți ani fiscali, în cazul nostru.
Pentru a vedea importanța vitală a Adunărilor Generale și a Bugetelor anuale obligatorii, citez câteva articole din legile din domeniul Asociațiilor de Proprietari, care se referă chiar la procedurile de remunerare a șefilor de Asociații (președintele, membrii Comitetului Executiv, Cenzorul, etc.):
Art. 32. - (1) Președintele Asociației de Proprietari sau membrii Comitetului Executiv pot fi remunerați pe baza unui Contract de Mandat, conform hotărârii Adunării Generale a proprietarilor, la data adoptării Bugetului Anual de Venituri și Cheltuieli. (* NOTĂ: Legea e extrem de clară - dacă nu există nicio hotărâre a Adunării Generale anuale pentru a fi plătit președintele și membrii Comitetului Executiv, aceștia ar trebui să returneze orice sume primite fără aprobarea lor prin vot de către proprietarii Asociației respective).
(2) Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin, membrii Comitetului Executiv, inclusiv președintele Asociației de Proprietari, răspund personal sau în solidar, după caz, în fața legii şi a proprietarilor pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.
Art. 33. - (1) Cenzorul sau comisia de cenzori a Asociației de Proprietari are următoarele atribuții:
a) verifică legalitatea actelor și documentelor, a hotărârilor, deciziilor, regulilor și regulamentelor;
b) verifică execuția Bugetului de Venituri și Cheltuieli; (* NOTĂ: Ce sume din Bugetul anual mai verifică un cenzor al Asociației dacă n-a fost convocată nicio Adunare Generală timp de mai mulți ani sau a fost anulată de Instanțe ?)
c) verifică gestiunea financiar-contabilă;
d) cel puțin o dată pe an întocmește și prezintă Adunării Generale rapoarte asupra activității sale și asupra gestiunii Asociației de Proprietari, propunând măsuri.(* NOTĂ: Ce gestiune a Asociației mai prezintă Cenzorul dacă ... Adunarea Generală n-a fost convocată timp de 5 ani, sau a fost anulată de Instanțe ?
(2) Cenzorul sau cenzorii aleși ai Asociației de Proprietari pot fi remunerați pe baza unui Contract de Mandat, conform hotărârii Adunării Generale a proprietarilor, la data adoptării Bugetului Anual de Venituri şi Cheltuieli. (* NOTĂ: Legea e extrem de clară - dacă nu există nicio hotărâre a Adunării Generale anuale pentru a plăti cenzorul, acesta ar trebui să returneze banii primiți fără aprobarea lor prin vot de către proprietarii Asociației - nu poți primi forțat sume pentru care n-a votat nimeni în A.G.)
(3) Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin, cenzorii Asociației de Proprietari răspund personal sau în solidar, în fața legii şi a proprietarilor, pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.
* CITEZ DIN H.G. NR. 1588/2007, ART. 18, ALIN. 8. „Președintele Asociației de Proprietari poate fi remunerat pe bază de Contract de Mandat, potrivit Legii 230/2007, art.32, alin.1, în limitele Bugetului de Venituri și Cheltuieli aprobat prin hotărâre a Adunării Generale, potrivit prevederilor Codului Fiscal.”
Ce facem în situația în care o Asociație nu convoacă timp de vreo 5-10 ani nicio Adunare Generală (sunt extrem de multe cazuri în România), nu ar trebui ca Instanța să oblige președintele Asociației respective să returneze banii ceruți ilegal, fără a convoca vreo Adunare Generală anuală (cu un Buget anual votat), deoarece acest articol 18, alineatul 8 din H.G. nr. 1588/2007 este extrem de explicit, spunând clar că „președintele poate fi remunerat doar în baza Bugetului anual votat de proprietari în Adunarea Generală”, dar aceasta ... a lipsit cu desăvârșire, timp de mai mulți ani fiscali ?
~ final discuție ~