avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 401 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Dacă nu s-a convocat nicio Adunare Generală timp de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Dacă nu s-a convocat nicio Adunare Generală timp de mai mulți ani, și în lipsa Bugetelor anuale, sumele cerute pentru Fondurile comune ale Asociației nu trebuiesc returnate proprietarilor ?

Dacă în Asociația noastră de Proprietari nu s-a convocat nicio Adunare Generală timp de 5 ani (unii șefi de Asociații de Proprietari din România n-au organizat niciodată vreo Adunare Generală anuală) era legal și corect să li se ceară proprietarilor bani pentru diversele fonduri ale Asociației, inclusiv pentru salariile și veniturile șefilor și angajaților Asociației de Proprietari, știind că nu s-a votat timp de 5 ani fiscali niciun Buget de Venituri și Cheltuieli anual, fără de care nici legea nu permite Asociației să aibă vreo activitate din punct de vedere contabil și juridic ?
Acest lucru e valabil pentru toate sumele cerute anual proprietarilor, cum ar fi fondurile comune (de reparații, de penalizări, de rulment, de chirii, etc.), care trebuiesc votate OBLIGATORIU în cadrul Bugetului anual al Adunărilor Generale ... dar care în cazul relatat de mine AU LIPSIT CU DESĂVÂRȘIRE, deci legea e clar încălcată și în consecință, juridic vorbind, acele sume din fondurile Asociației ar trebui stornate (returnate proprietarilor), deoarece ele li s-au impus ilegal acestora, fără a fi votate în Bugetele anuale ale Asociației (n-au avut consimțământul lor).
Pentru a vedea că e obligatoriu ca în fiecare an fiscal să se propună de către Comitetul Executiv un Buget de Venituri și Cheltuieli care să fie supus votului proprietarilor în cadrul Adunărilor Generale anuale, voi cita din Legea 230/2007:
► Art. 45 - (1) Anul fiscal al Asociației de Proprietari este anul calendaristic. (2) Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, Comitetul Executiv va pregăti și va prezenta proprietarilor în Adunarea Generală un Buget Anual de Venituri și Cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile Asociației de Proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării și funcționării acesteia. (3) Proprietarii membri ai Asociației de Proprietari au obligația să aprobe și un Fond de Reparații anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Comitetul Executiv va pregăti și VA PREZENTA ADUNĂRII GENERALE SUMA ANUALĂ necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond (...). Plățile pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune se vor face din Fondul de Reparații.
► H.G. nr. 1588/2007, art.24, alin.(2): „Fondul de Rulment se constituie (...) POTRIVIT HOTĂRÂRII ADUNĂRII GENERALE a Asociației de Proprietari ...”; Alin.(5): „Asociația de Proprietari va constitui un fond pentru repararea părților de construcții/instalații aflate în proprietate comună, care nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociației de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri și Cheltuieli.” Alin.(6): Veniturile obținute de Asociația de Proprietari din activități economice sau din alte activități desfășurate se constituie ca fond special şi se vor utiliza în exclusivitate pentru îmbunătățirea confortului și eficienței condominiului, pentru întreținerea şi repararea proprietății comune, potrivit art.45, alin.(3) din Legea 230/2007. În aceste venituri se cuprind și cele obținute din închirierea unor spații aflate în proprietate comună indiviză (...), precum şi alte venituri obținute din orice sursă. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale Asociației de Proprietari (...). Acest fond nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociației de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri şi Cheltuieli.
La fel, nu se pot plăti nici indemnizațiile președintelui sau ale cenzorului, care au Contract de Mandat, DACĂ N-AU FOST VOTATE ÎN BUGETUL ANUAL DIN CADRUL ADUNĂRILOR GENERALE ANUALE - dar care au fost inexistente timp de mai mulți ani fiscali, în cazul nostru.
Pentru a vedea importanța vitală a Adunărilor Generale și a Bugetelor anuale obligatorii, citez câteva articole din legile din domeniul Asociațiilor de Proprietari, care se referă chiar la procedurile de remunerare a șefilor de Asociații (președintele, membrii Comitetului Executiv, Cenzorul, etc.):
Art. 32. - (1) Președintele Asociației de Proprietari sau membrii Comitetului Executiv pot fi remunerați pe baza unui Contract de Mandat, conform hotărârii Adunării Generale a proprietarilor, la data adoptării Bugetului Anual de Venituri și Cheltuieli. (* NOTĂ: Legea e extrem de clară - dacă nu există nicio hotărâre a Adunării Generale anuale pentru a fi plătit președintele și membrii Comitetului Executiv, aceștia ar trebui să returneze orice sume primite fără aprobarea lor prin vot de către proprietarii Asociației respective).
(2) Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin, membrii Comitetului Executiv, inclusiv președintele Asociației de Proprietari, răspund personal sau în solidar, după caz, în fața legii şi a proprietarilor pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.
Art. 33. - (1) Cenzorul sau comisia de cenzori a Asociației de Proprietari are următoarele atribuții:
a) verifică legalitatea actelor și documentelor, a hotărârilor, deciziilor, regulilor și regulamentelor;
b) verifică execuția Bugetului de Venituri și Cheltuieli; (* NOTĂ: Ce sume din Bugetul anual mai verifică un cenzor al Asociației dacă n-a fost convocată nicio Adunare Generală timp de mai mulți ani sau a fost anulată de Instanțe ?)
c) verifică gestiunea financiar-contabilă;
d) cel puțin o dată pe an întocmește și prezintă Adunării Generale rapoarte asupra activității sale și asupra gestiunii Asociației de Proprietari, propunând măsuri.(* NOTĂ: Ce gestiune a Asociației mai prezintă Cenzorul dacă ... Adunarea Generală n-a fost convocată timp de 5 ani, sau a fost anulată de Instanțe ?
(2) Cenzorul sau cenzorii aleși ai Asociației de Proprietari pot fi remunerați pe baza unui Contract de Mandat, conform hotărârii Adunării Generale a proprietarilor, la data adoptării Bugetului Anual de Venituri şi Cheltuieli. (* NOTĂ: Legea e extrem de clară - dacă nu există nicio hotărâre a Adunării Generale anuale pentru a plăti cenzorul, acesta ar trebui să returneze banii primiți fără aprobarea lor prin vot de către proprietarii Asociației - nu poți primi forțat sume pentru care n-a votat nimeni în A.G.)
(3) Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin, cenzorii Asociației de Proprietari răspund personal sau în solidar, în fața legii şi a proprietarilor, pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.
* CITEZ DIN H.G. NR. 1588/2007, ART. 18, ALIN. 8. „Președintele Asociației de Proprietari poate fi remunerat pe bază de Contract de Mandat, potrivit Legii 230/2007, art.32, alin.1, în limitele Bugetului de Venituri și Cheltuieli aprobat prin hotărâre a Adunării Generale, potrivit prevederilor Codului Fiscal.”

Ce facem în situația în care o Asociație nu convoacă timp de vreo 5-10 ani nicio Adunare Generală (sunt extrem de multe cazuri în România), nu ar trebui ca Instanța să oblige președintele Asociației respective să returneze banii ceruți ilegal, fără a convoca vreo Adunare Generală anuală (cu un Buget anual votat), deoarece acest articol 18, alineatul 8 din H.G. nr. 1588/2007 este extrem de explicit, spunând clar că „președintele poate fi remunerat doar în baza Bugetului anual votat de proprietari în Adunarea Generală”, dar aceasta ... a lipsit cu desăvârșire, timp de mai mulți ani fiscali ?
☛ Vrem să chemăm în judecată conducerile succesive ale Asociației de Proprietari pentru că-și luau ilegal salariile din banii proprietarilor (și cereau ilegal fonduri ale Asociației fără a fi aprobate prin vot), știind că sumele nu erau cuprinse în Bugetul de Venituri și Cheltuieli anual, care trebuia aprobat și votat de către proprietari doar în cadrul Adunărilor Generale anuale obligatorii.
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 20:17, 12 Iunie 2018
ynocentta a scris:

(...) Nu iau apărarea angajaților asociației.
Legea este făcută sa fie respectata de către toți cetățenii
TOATE SUMELE CERUTE ÎNTR-O ASOCIAȚIE SE VOTEAZĂ OBLIGATORIU ÎN ADUNĂRILE GENERALE ANUALE,

Cam multe afirmații eronate ca să mă exprim decent, puteți posta.
Cu această ocazie am deosebita și plăcuta ocazie să vă informez că toate sumele utilizate de către Comitetul Executiv pentru reparația părții comune de construcții și de instalații din condominiu nu sunt votate în Adunarea Generală.
Mai studiați dispozițiile în domeniu, aprofundați fiecare speță și ulterior asumați-vă responsabilitatea să inițiați și să comportați o discuție, pentru că altfel demonstrați că nu vă respectați și vă hazardați în postarea de informații eronate.

Deja ați întrecut limita și nu numai că mă atacați în mod dubios, jignindu-mi inteligența, dar nici nu știți să citiți niște articole de lege pe care le-am citat în prima mea postare și care arată clar că ORICE SE DISCUTĂ ÎNTR-O ASOCIAȚIE, SE FACE PE BAZA UNOR HOTĂRÂRI ALE PROPRIETARILOR ÎN CADRUL ADUNĂRILOR GENERALE ANUALE ȘI PE BAZA BUGETULUI ANUAL SE POT CERE SUMELE PENTRU INDEMNIZAȚII ȘI PENTRU FONDURILE COMUNE ALE ASOCIAȚIEI.
Ce e așa greu să nu recunoașteți că legile astea sunt extrem de clare și pentru un copil ?!
Cum ați putut induce în eroare pe cei care citesc aceste postări, afirmând în mod dubios: „Cu această ocazie am deosebita și plăcuta ocazie să vă informez că toate sumele utilizate de către Comitetul Executiv pentru reparația părții comune de construcții și de instalații din condominiu nu sunt votate în Adunarea Generală.
Mai studiați dispozițiile în domeniu, aprofundați fiecare speță și ulterior asumați-vă responsabilitatea să inițiați și să comportați o discuție, pentru că altfel demonstrați că nu vă respectați și vă hazardați în postarea de informații eronate
.”
Mă îngrijorați deja cu apărarea acestor șefi de Asociații care au și dosare penale (vorbesc de Asociația mea, dar dvs. îi apărați în general, uitând de legi și de bunele dvs. maniere pe un Forum).
ORICE SUMĂ CARE INTRĂ ȘI IESE DIN ASOCIAȚIA DE PROPRIETARI E VOTATĂ DE „ORGANUL SUPREM”, ADUNAREA GENERALĂ A PROPRIETARILOR.
Cum e posibil să afirme cineva pe lumea asta că le poate impune oricine proprietarilor, vreo sumă, fără a fi votată de către aceștia, pentru a avea consimțământul lor ?
Dvs. v-ar conveni să vă impună cineva vreo sumă (de exemplu, indemnizațiile șefilor Asociației), fără a avea consimțământul dvs. prin vot, în Adunarea Generală, odată cu Bugetul de Venituri și Cheltuieli anual ?
Nu cumva acel Buget anual în care sunt sumele impuse tuturor, trebuie votat de către proprietari ? Cine ziceți că hotărăște în numele proprietarilor ?
După mintea dvs. doar președintele și Comitetul Executiv ne pot impune nouă orice sumă doresc ? Dacă aceștia să hotărăsc să facă o reparație extrem de scumpă în condominiu, e legal să faci asta fără votul proprietarilor ?
Deja cred că discut cu cineva care nu știe deloc legislație și caută în orice postare să mă atace fără rost, uitând că eu am experiență juridică de minim 5 ani, studiind legile „pe pâine”, zilnic !
Ynocentta, dacă tot ne dai lecții de legislație (subiectivă, proprie), vreau să știu dacă ai participat la minim 2 procese, sau dacă ai fost propriul avocat și ai câștigat măcar un proces ! Dacă nu, măcar nu mai dezinforma forumiștii de pe avocatnet.ro, te rog din suflet, că e supărător să tot fii Gică-Contra, chiar dacă îți citez din legislație, să nu faci afirmații ne-reale și subiective.
Ca să clarificăm problema decisiv, nu mai spune aberații precum că nu se votează orice sumă în cadrul Bugetului anual, din timpul Adunărilor Generale anuale (care, din păcate, la noi n-au existat timp de mulți ani).
Sunt nevoit să mă repet, să nu înțeleagă altceva cei care mă urmăresc, că Adunarea Generală e ceva de decor, fără vreo putere de a decide ceva în Asociațiile de Proprietari.
Pentru a vedea că e obligatoriu ca în fiecare an fiscal să se propună de către Comitetul Executiv un Buget de Venituri și Cheltuieli care să fie supus votului proprietarilor în cadrul Adunărilor Generale anuale, voi cita din Legea 230/2007:
► Art. 45 - (1) Anul fiscal al Asociației de Proprietari este anul calendaristic. (2) Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, Comitetul Executiv va pregăti și va prezenta proprietarilor în Adunarea Generală un Buget Anual de Venituri și Cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile Asociației de Proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării și funcționării acesteia. (3) Proprietarii membri ai Asociației de Proprietari au obligația să aprobe și un Fond de Reparații anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Comitetul Executiv va pregăti și VA PREZENTA ADUNĂRII GENERALE SUMA ANUALĂ necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond (...). Plățile pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune se vor face din Fondul de Reparații.
► H.G. nr. 1588/2007, art.24, alin.(2): „Fondul de Rulment se constituie (...) POTRIVIT HOTĂRÂRII ADUNĂRII GENERALE a Asociației de Proprietari ...”; Alin.(5): „Asociația de Proprietari va constitui un fond pentru repararea părților de construcții/instalații aflate în proprietate comună, care nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociației de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri și Cheltuieli.” Alin.(6): Veniturile obținute de Asociația de Proprietari din activități economice sau din alte activități desfășurate se constituie ca fond special şi se vor utiliza în exclusivitate pentru îmbunătățirea confortului și eficienței condominiului, pentru întreținerea şi repararea proprietății comune, potrivit art.45, alin.(3) din Legea 230/2007. În aceste venituri se cuprind și cele obținute din închirierea unor spații aflate în proprietate comună indiviză (...), precum şi alte venituri obținute din orice sursă. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale Asociației de Proprietari (...). Acest fond nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociației de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri şi Cheltuieli.
La fel, nu se pot plăti nici indemnizațiile președintelui sau ale cenzorului, care au Contract de Mandat, DACĂ N-AU FOST VOTATE ÎN BUGETUL ANUAL DIN CADRUL ADUNĂRILOR GENERALE ANUALE - dar care au fost inexistente timp de mai mulți ani fiscali, în cazul nostru.
Pentru a vedea importanța vitală a Adunărilor Generale și a Bugetelor anuale obligatorii, citez câteva articole din legile din domeniul Asociațiilor de Proprietari, care se referă chiar la procedurile de remunerare a șefilor de Asociații (președintele, membrii Comitetului Executiv, Cenzorul, etc.):
Art. 32. - (1) Președintele Asociației de Proprietari sau membrii Comitetului Executiv pot fi remunerați pe baza unui Contract de Mandat, conform hotărârii Adunării Generale a proprietarilor, la data adoptării Bugetului Anual de Venituri și Cheltuieli. (* NOTĂ: Legea e extrem de clară - dacă nu există nicio hotărâre a Adunării Generale anuale pentru a fi plătit președintele și membrii Comitetului Executiv, aceștia ar trebui să returneze orice sume primite fără aprobarea lor prin vot de către proprietarii Asociației respective).
(2) Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin, membrii Comitetului Executiv, inclusiv președintele Asociației de Proprietari, răspund personal sau în solidar, după caz, în fața legii şi a proprietarilor pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.
Art. 33. - (1) Cenzorul sau comisia de cenzori a Asociației de Proprietari are următoarele atribuții:
a) verifică legalitatea actelor și documentelor, a hotărârilor, deciziilor, regulilor și regulamentelor;
b) verifică execuția Bugetului de Venituri și Cheltuieli; (* NOTĂ: Ce sume din Bugetul anual mai verifică un cenzor al Asociației dacă n-a fost convocată nicio Adunare Generală timp de mai mulți ani sau a fost anulată de Instanțe ?)
c) verifică gestiunea financiar-contabilă;
d) cel puțin o dată pe an întocmește și prezintă Adunării Generale rapoarte asupra activității sale și asupra gestiunii Asociației de Proprietari, propunând măsuri.(* NOTĂ: Ce gestiune a Asociației mai prezintă Cenzorul dacă ... Adunarea Generală n-a fost convocată timp de 5 ani, sau a fost anulată de Instanțe ?
(2) Cenzorul sau cenzorii aleși ai Asociației de Proprietari pot fi remunerați pe baza unui Contract de Mandat, conform hotărârii Adunării Generale a proprietarilor, la data adoptării Bugetului Anual de Venituri şi Cheltuieli. (* NOTĂ: Legea e extrem de clară - dacă nu există nicio hotărâre a Adunării Generale anuale pentru a plăti cenzorul, acesta ar trebui să returneze banii primiți fără aprobarea lor prin vot de către proprietarii Asociației - nu poți primi forțat sume pentru care n-a votat nimeni în A.G.)
(3) Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin, cenzorii Asociației de Proprietari răspund personal sau în solidar, în fața legii şi a proprietarilor, pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.
* CITEZ DIN H.G. NR. 1588/2007, ART. 18, ALIN. 8. „Președintele Asociației de Proprietari poate fi remunerat pe bază de Contract de Mandat, potrivit Legii 230/2007, art.32, alin.1, în limitele Bugetului de Venituri și Cheltuieli aprobat prin hotărâre a Adunării Generale, potrivit prevederilor Codului Fiscal.”

Ce facem în situația în care o Asociație nu convoacă timp de vreo 5-10 ani nicio Adunare Generală (sunt extrem de multe cazuri în România), nu ar trebui ca Instanța să oblige președintele Asociației respective să returneze banii ceruți ilegal, fără a convoca vreo Adunare Generală anuală (cu un Buget anual votat), deoarece acest articol 18, alineatul 8 din H.G. nr. 1588/2007 este extrem de explicit, spunând clar că „președintele poate fi remunerat doar în baza Bugetului anual votat de proprietari în Adunarea Generală”, dar aceasta ... a lipsit cu desăvârșire, timp de mai mulți ani fiscali ?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Salariu presedinte ap anaoi75 anaoi75 La noi in AP presedintele a ales a nu fi remunerat. Este de 2 ani in functie. Acum doreste sa fie remunerat. Are dreptul sa ceara plata salariului retroactiv? ... (vezi toată discuția)
flory_mr flory_mr Art. 17 alin.1 lit. p din H.G. nr. 1588/2007 prevede următoarele: [b]„Comitetul Executiv al Asociației de Proprietari are următoarele atribuții: aprobă ... (vezi toată discuția)
E legal ca într-o asociație să se ceară fonduri diverse fără vreo hotărâre a adunării generale ? ionica1980 ionica1980 Cer răspunsuri avizate, bazate pe realitate, în special pe legile din domeniul Asociațiilor de Proprietari, dar și ale celor din domeniul fiscal, pentru ... (vezi toată discuția)