Despre bon fiscal: am înregistrat de două ori o sumă în casa de marcat. Declarația am făcut-o explicând de unde apare diferența pe bon, dar nu am mai emis un altul. E corect sau e greșit?
Buna ziua. Ieri am făcut o încasare cu cardul de 150 lei. Când am trecut suma pe casa de marcat, la un moment dat am avut impresia că nu am apăsat tasta F care marchează plată cu cardul. Atunci, pt ca aveam posibilitatea să fac anulare bon din taste (încă nu apasasem tasta TL), am făcut acest lucru și am înregistrat încă o dată suma pe casa de marcat crezând că e bine. Când a ieșit bonul, suma era înregistrată de 2 ori, adică 150 lei si inca o data 150 lei, total 300. Problema este ca tastele funcționează greu si cred ca nu întotdeauna când eu apas VD 101 STL, îmi si înregistrează acest lucru. Declarația am facut-o explicând de unde apare diferența pe bon dar nu am mai emis un alt bon. E corect sau e gresit? Aseară nu am mai avut pe cine să întreb. Va mulțumesc anticipat pt răspuns.
Daca ati facut anuntul/sesizarea scrisa de la lit. a) de mai jos, atunci este in regula. Mai departe se va proceda la corectarea incasarii:
Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea, cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate, emisă de directorul financiar-contabil, contabilul-şef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;
c) copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe, întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.