cu o președintă care nu e(ra) membră proprietară
Art.13. ASOCIAȚIA DE PROPRIETARI NR. ..., ÎN BAZA APROBĂRII PROPRIETARILOR DIN CADRUL ADUNĂRII GENERALE, VA ALEGE UN COMITET EXECUTIV COMPUS DIN 3 MEMBRI, CARE E OBLIGATORIU SĂ FIE PROPRIETARI ÎN CLĂDIREA ASOCIAȚIEI NR. ... ► NOTĂ: Articolul 13 arată fără dubii că A.P. nr ... n-a avut o conducere legală încă din anul 2010 !
Art.3. PROPRIETARII apartamentelor din clădirile Asociației constituie Asociația de Proprietari nr. ... Asociația va răspunde de administrarea clădirii, a proprietății comune, va aproba Bugetul de Venituri și Cheltuieli anual (...)
Art.6. Președintele A.P. nr. ... va desemna un membru al Comitetului Executiv care SE VA ÎNGRIJI DE ANUNȚAREA TUTUROR PROPRIETARILOR DESPRE FIECARE ADUNARE GENERALĂ ANUALĂ și de data, ora, locul și scopul Adunării.
Art.23. PREȘEDINTE VA FI PROPRIETARUL CARE PRIMEȘTE CEL MAI MARE NUMĂR DE VOTURI LA ADUNAREA GENERALĂ. Ceilalți membri vor fi aleși anual de Comitet (...) ► NOTĂ: Doar un PROPRIETAR poate fi Președinte !!!
Art.24. Președintele va fi conducătorul executiv al A.P.71 și va prezida toate Adunările Generale și ședințele Comitetului Executiv (e membrul și șeful Comitetului Executiv), având toate împuternicirile şi îndatoririle funcției.
Legea nr. 196/2018, art. 66, alin. 1:
l) gestionează, conform hotărârilor Adunării Generale sau Comitetului Executiv, Fondul de Rulment şi Fondul de Reparaţii constituite la dispoziția Asociației de Proprietari, precum şi alte Fonduri constituite de către aceasta;
m) calculează, întocmeşte, supune verificării cenzorilor, supune aprobării Comitetului Executiv şi afişează la Avizier lista lunară a cheltuielilor de Întreţinere, întocmită conform reglementărilor în vigoare, în termen de maxim 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
n) întocmeşte lunar şi depune semestrial la compartimentul specializat în sprijinirea şi îndrumarea Asociaţiilor de Proprietari pe a cărei rază teritorială se află Condominiul, situaţia soldurilor elementelor de Activ şi Pasiv;
o) afişează lunar, la Avizier, lista de venituri şi cheltuieli ale Asociației, care cuprinde inclusiv veniturile obţinute din exploatarea proprietăţii comune (...)
B. Norme generale privind documentele financiar-contabile.
2. Orice operaţiune economico-financiară se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza evidenţierii în contabilitatea în partidă simplă, dobândind astfel calitatea de document justificativ.
3. Documentele justificative care se evidenţiază în contabilitatea în partidă simplă angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, în condiţiile prevăzute de legea contabilităţii.
4. Documentele justificative trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:
- denumirea/numele şi prenumele şi, după caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care întocmește documentul;
- menţionarea părţilor care participă la efectuarea operaţiunii economico-financiare (când este cazul);
- conţinutul operaţiunii economico-financiare şi, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia;
- datele cantitative şi valorice aferente operaţiunii economico-financiare efectuate, după caz;
- numele şi prenumele, precum şi semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea operaţiunii economico-financiare.
5. Documentele care stau la baza înregistrărilor în contabilitate pot dobândi calitatea de document justificativ numai în condiţiile în care furnizează TOATE informațiile prevăzute de normele legale în vigoare.
8. Pentru a putea fi evidenţiate în contabilitate, operațiunile economico-financiare ale persoanelor juridice fără scop patrimonial trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite potrivit prevederilor legale.
9. În caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente financiar-contabile, persoanele juridice fără scop patrimonial vor lua măsuri de reconstituire a acestora în termen de maximum 30 de zile de la constatare, iar în caz de forţă majoră, în termen de 90 de zile de la constatarea încetării acesteia.
10. Arhivarea şi păstrarea registrelor şi a documentelor justificative şi contabile, precum şi reconstituirea documentelor justificative şi contabile pierdute, sustrase sau distruse, se efectuează în conformitate cu Normele generale de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile.
17. Componența veniturilor și cheltuielilor persoanelor juridice fără scop patrimonial este prevăzută în Reglementările contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, cuprinse în secțiunea 4.14 din Anexa nr. 1 la Ordin, și stă la baza elaborării Bugetului propriu de venituri și cheltuieli.
* LISTA DE PLATĂ a cotelor de contribuție la cheltuielile Asociației de Proprietari (pentru Asociațiile de Proprietari - Cod 14-6-28).
Servește pentru determinarea cheltuielilor comune din fiecare lună și repartizarea lor pe proprietarii din Asociație, în vederea încasării și reîntregirii fondurilor Asociației de Proprietari.
SE ÎNTOCMEȘTE DE CĂTRE ADMINISTRATORUL Asociației de Proprietari și se arhivează la administrația Asociației de Proprietari.
* REGISTRUL PENTRU EVIDENȚA FONDULUI DE REPARAȚII (pentru Asociațiile de Proprietari - Cod 14-6-25/b).
Servește ca document pentru evidența Fondului de Reparaţii al Asociației din contribuțiile proprietarilor conform Cotelor-Părți Indivize.
SE ÎNTOCMEȘTE DE CĂTRE ADMINISTRATORUL Asociației de Proprietari.
* REGISTRUL PENTRU EVIDENȚA FONDULUI DE PENALIZĂRI (pentru Asociațiile de Proprietari - Cod 14-6-25/d).
Servește ca document pentru evidența Fondului de Penalizări al Asociației de Proprietari constituit din penalizările aplicate proprietarilor restanțieri conform sistemului propriu al Asociației de Proprietari.
SE ÎNTOCMEȘTE DE CĂTRE ADMINISTRATORUL Asociației de Proprietari.