Taxă suplimentară percepută firmei de administrator, fără să existe o convenție între mine și asociația de proprietari. In lipsa acestei convenții, cum îl pot determina pe administrator să renunțe la abuz?
Buna ziua!
Detin o firma de turism care are sediul in apartamentul proprietate personala al mamei mele. Firma desfasoara activitate, are sediul social si punct de lucru la aceeasi adresa. Mentionez ca sunt obligata de administratorul blocului sa achit o taxa suplimentara de 75 lei/luna , suma ce nu apare defalcata pe chitanta si care se adauga la cheltuielile de intretinere aferente fiecarei luni.
In bloc, asa cum reiese din evidenta de la Registrul Comertului Bucuresti, functioneaza nu mai putin de 82 de societati (dintre care multe au sediu social si punct de lucru declarat in acest imobil). Din aceste 82 de societati doar eu sunt obligata sa achit aceasta suma.
Mentionez ca suma mi-a fost impusa de administrator, fara sa imi fie prezentat nici un act.
Conform legislatiei in vigoare, HG nr 1588/2007, ar fi trebuit sa existe o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
"Conventia prevazuta are durata nedeterminata, fiind valabila pe toata perioada activitatii desfasurate de detinatorii prevazuti Ia aIin. (1), si se actualizeazä periodic, in functie de elementele noi care intervin, in functie de numarul persoanelor care desfasoara zilnic activitati in spatiul sau apartamentul respectiv, de numarul mediu zilnic de clienti si de obiectul de activitate. Numarul acestora se stabileste de detinatoruI spatiului si se certifica de comitetul executiv al asociatiei de proprietari. Acest numar se utilizeaza pentru calculul cheltuielilor pe persoana aferente spatiuIui respectiv."
In lipsa acestei conventii , cum il pot determina pe administrator sa renunte la acest abuz? Desi toate firmele care functioneaza in bloc au avut nevoie de acordul asociatiei de proprietari la deschidere, administratorul sustine cu vehementa ca sunt singura societate din bloc pentru ca am orarul de functionare pe usa.
Va multumesc!
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
1. In toata aceasta "poveste", nu amestecati administratorul. Dumnealui este un element de executie, nu de decizie..
2. Actul normativ prezentat este corect. Daca pana acum nu s-a intocmit, puteti merge la sediul as. prop., intocmiti in prealabil o notificare, intocmiti acea conventie, solicitati ca plata sumei sa se faca separat pe o alta chitanta pentru ca dvs. sa puteti deduce cheltuiala. Daca gasiti de cuviinta ca puteti deduce si celelalte cheltuieli din intretinerea locuintei, puteti solicita eliberarea unei chitante comune.
3. Daca intrarea clientilor dvs. se face prin scara blocului, atunci asociatia poate sa va "taxeze" cu un numar mai mare de persoane la intretinere; daca intrarea in firma se face separat, prin exterior, numarul de clienti nu conteaza.
4. Este posibil ca celelalte firme despre care spuneti ca mai sunt in bloc - sa aiba doar sediul social acolo, deci nu este posibil sa fie trecute in evidenta asociatiei cu cheltuieli suplimentare; totusi, discutati cu conducerea as. prop. si aceasta chestiune, pentru ca, efectiv sumele pe care le-ar percepe asociatia ar intra in fondul de reparatii a blocului si acest lucru este benefic pentru toti proprietarii.
Deocamdata atat. Daca mai aveti intrebari, suntem pe-aici sa va raspundem.
Succes!
Multumesc mult. Am "amestecat" administratorul in aceasta poveste pentru ca este singurul factor de decizie din bloc. In rest..nimeni nu stie, nu vede si nu se amesteca...De curand a fost ales un nou presedinte al asociatiei care a stopat "actele de vandalism" comise de acest personaj, au inceput verificarile la acte si multe altele. Dar dureaza....
Eram sigur ca asa o sa-mi spuneti.
Asadar, la dvs. este ca la o "stana fara caini" si chiar asa se intampla, deoarece oamenii nu-si cunosc nici drepturile si nici obligatiile in cadrul as. prop., nu participa la AG (retineti ca acest lucru cwel putin o data pe an!).
Atunci cand vine un administrator mai tupeist, cum spuneam, chiar asa se intampla - dar ce credeati?
Poate se mai invata ceva din cele intamplate unora.
Nu uitati sa sprijiniti din toate puterile noua conducere aleasa. Verificati, luati masuri, eventual schimbati administratorul daca constatati abateri de la disciplina financiar-contabila sau neindepliniri ale fisei postului. daca omul dvs. este corect din puntele de vedere aratate, puteti sa-l mentinei in functie, dar sa-i taiati in totalitate alte prerogative care nu il privesc pe dumnealui.
Va doresc mult succes!
Multumesc frumos. Noua conducere a blocului a inteles abuzul si suntem in negocieri pentru indreptarea situatiei si chiar pentru recuperarea prejudiciului.