Mai exista si posibilitatea de a formula in scris o solicitare adresata administratorului de a obtine copii conforme cu originalul dupa actele contabile ce va intereseaza
Legiuitorul a prevazut fara exceptie
L nr 230/2007
Articolul 10
Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
(2) La solicitarea scrisa a proprietarului, presedintele si administratorul asociatiei de proprietari au obligatia sa elibereze in scris o adeverinta prin care sa prezinte situatia cheltuielilor privind intretinerea, defalcate pe datoria de baza si penalitati, precum si modalitatea de calcul al penalitatilor.
Nu exista dispozitie in vigoare care sa prevada obligatia asociatiei de proprietari de a pune la dispozitia proprietarilor copii ale documentelor asociatiei de proprietari
Dispozitiile in vigoare care guverneaza infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari nu prevad termen pentru comunicare raspuns-exceptie art 12 A al c si d HG nr 1588/2007 unde presedintele de asociatie are obligatia sa raspunda la contestatia proprietarului in termen de 7 zile
Administratorul de imobil este simplu angajat al asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale comitetului executiv si ale presedintelui de asociatie