avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contractul de muncă și programul de lucru al ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contractul de muncă și programul de lucru al administratorului de bloc. Administratorii beneficiază de regim special?

In contractul de angajare al administratorului de la noi din bloc este prevazut un program de lucru de 4 ore zilnic, adica 20 de ore saptaminal. Intrebarea mea este daca codul muncii permite ca administratorul sa beneficieze de conditii speciale, adica sa nu afiseze programul de lucru, sa stea tot timpul in casa lui, unde proprietarii il pot suna la usa si sa discute cu administratorul iesit in pijama; si bineinteles ca deschide numai la cine vrea el. Precizez ca exista spatiu destul de mare si amenajat unde doar 2 ore pe saptamina administratorul sta acolo ca sa incaseze banii de intretinere. Ma lamuriti si pe mine daca este respectat contractul lui de angajare referitor la programul de lucru? Administratorii beneficiaza de regim special? In contractul lui de munca nu este precizat nimic in afara celor 4 ore zilnice.
Va multumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 28 Iulie 2018
Manuela Rășină, administrator
Doamna,
Raspunsul cel mai bun la intrebarile dvs. le puteti obtine de la conducerea as. proprietari care l-a angajat. Restul sunt discutii.
Daca mai sunt si alti proprietari deranjati de atitudinea administratorului dvs., puteti face o notificare presedintelui as. prop. in care o sa semnati toti.
Succes!
Sint toți o gașcă de hoți. Scuzați exprimarea. Nu se poate vorbi cu ei, sint un grup impenetrabil. Așa cum se întâmplă la multe blocuri și se scrie in ziare, se discuta pe forumuri, etc... Ma interesează ce prevede legea. Mulțumesc.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pai daca discutam despre hoti, trebuie sa ne uitam imprejurul nostru, sa ne uitam in sus, jos, dreapta, stanga.... Aveti posibilitatea sa discutati, mai intai neoficial cu vecinii dvs., apoi in cadrul AG sa aprobati o alta echipa la conducere (discutam de membrii com. ex.). De fapt sunt vecinii dvs., toti sunt in gasca? Toti sunt hoti? Dar ce fura ma rog?
Pe de alta parte, chestia cu 4 ore/zi, trebuie sa o intelegeti ca atare. Omul dvs. nu face doar incasari. Sunt zeci si zeci de actiuni pe care angajatul dbvs. le face - fie ca sunt prevazuta sau nu, in fisa postului.
Legea nu poate sa prevada explicit si in amanunt cum trebuie sa se comporte administratorul la serviciul in cele 4 ore/zi. Banuiesc ca dvs. ati facut/faceti serviciu, da? Pai Legea spune ceva in legatura cu ce discutam? Pai, nu zice, dar lasa la latitudinea angajatorului sa intocmeasca reguli si regulamente interne, care se discuta si se aproba in conformitate cu prevederile legale. Acolo se spune la ce ore sa vii la serviciu, cum trebuie sa fii imbracat, cand ai voie sa parasesti locul de munca, ce se intampla daca intarzii sau lipsesti,etc. ...
Succes!
Va multumesc pentru răspunsul Dvs. Daca lucrurile ar fi fost clare și normale, nu as fi cerut sfaturi pe acest forum. Lumea din bloc, cu cît înțelege că treburile sint încurcate și urite, cu atît se ascunde mai tare, sa nu fie implicați sau deranjați și preferă să plătească 150 de lei în plus pe luna fara sa stie pentru ce; dar sa se adune bine cu asociația,că nu se știe cînd au nevoie de ceva. Eu nu mai suport sa plătesc furaciuni lor ( cheltuieli administrative neexplicate, fond de reparatii de multe zeci de mii de lei în citiva ani fără să se vadă reparațiile). La A G nu mai vine nimeni, mai ales de cînd au înțeles că sint nereguli ascunse. In felul acesta nu se poate angaja nici marar o firma de admin., că nu are cine sa o voteze. E un cerc vicios, din care cei care încasează lunar banii fara sa dea nici o explicație, au numai de câștigat, că nimeni nu ii controleaza. Pe mine mă interesează ce prevede legea, încerc să mai înțeleg ceva in aceasta nebuloasa in care eu doar plătesc, fara sa mi se dea nici o informație,

Oamenii din blocul nostru s-au învățat să tacă și să înghita orice, numai sa nu piardă timpul și nervii cu încurcături legate de asociația de proprietari. In plus majoritatea sunt chiriasi, pe care, in mod greșit nu ii interesează, cu toate că ar fi in interesul lor sa plateasca corect (adică mai puțin) cotele de întreținere. Cei care "sug" de la un bloc întreg sunt doar 3 persoane: președinte, administrator și un singur membru al comitetului administrativ. De zeci de ani încasează 10800 lei/ an fond de reparatii, salarii la angajați ( de exemplu un instalator care trece pe acolo de citeva ori la 3 luni dar are contract de munca pt 2 ore zilnic), cheltuieli administrative mereu in crestere ( la numai 34 de apartamente, 300- 400- 500 lei / luna). Bănuiesc că facturi justificative exista, dar probabil își rezolvă problemele personale pe banii blocului și bonurile fiscale și facturile le pune în contabilitate. Nu este posibil sa fie accesate documentele asociatiei, sunt extrem de obraznici și agresivi.plus tupeisti.
Ultima modificare: Duminică, 22 Iulie 2018
Cornel Vasile, Consilier juridic
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Potrivt legii. aveți. dreptul. să. cereți. orice. document. de. la. asociatie.

Cereți. inscris. de. la. asociație. cea. ce. doriți. cu. nr. de. inrregistrare. dacă. sunteți. refuzată. trimiteți. cererea. prin. poștă. cu. aviz. de. primire. Dacă nu. primiți. răaspuns. in. timp. de. 10. zile. de. la. confirmarea. scrisorii. puteți. să. acționați. in. Instanță. asociația. și. să cereți. și. daune. morale..

Alte discuții în legătură

Salarii la o asociatie de proprietari AdaZdravescu AdaZdravescu Va rog sa mi spuneti,intr un bloc cu 300 de apartamente,11 etaje,este normal ca in conducerea Asociatiei sa fie un presedinte,un vicepresedinte,3 cenzori si un ... (vezi toată discuția)
Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din asociația de proprietarii, știind ce spune legea nr. 196/2018, art. 28 ? flory_mr flory_mr Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din Asociația de Proprietarii, știind ce spune Legea nr. 196/2018, art. ... (vezi toată discuția)
Obligativitatea afisarii raportului pe salariat gabriela constantinescu gabriela constantinescu La asociatia de proprietari este obligatorie afisarea ( eventual la avizier sau in biroul administratorului ) raportului pe salariat? Multumesc (vezi toată discuția)