avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 879 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu creștere copil tata
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu creștere copil tata

Buna ziua,

Fiți amabili, am și eu câteva nelămuriri cu privire la CCC:

1. Nu am lucrat pana acum, sunt studenta și voi termina facultatea săptămâna aceasta - sunt programată sa nasc la început de Decembrie. Am dreptul la CCC? (Având in vedere ca atunci când voi naște vor fi trecut mai mult de 2 luni de când am terminat facultatea). Ma interesează sa știu dacă îmi pot lua acea luna obligatoriu/dacă am dreptul la CCC (din perioada de 24 luni), fiindcă in rest va intra tatăl copilului in CCC

2. In funcție de prima întrebare, de când va putea tatăl copilului intra in CCC? (Imediat după ce se naște copilul, începând cu a 43-a zi sau cum se procedează?)

3. Am înțeles din lege ca indemnizația CCC este de 85% din media veniturilor pe ultimele 12 luni. Soțul meu și-a schimbat locul de munca anul acesta, dar in revisal/carte de munca nu are nicio zi pauza, practic și-a încheiat activitatea la locul anterior de munca pe 28.02, iar locul nou de munca l-a început pe 01.03. Este vreo problema in acest caz? (Citisem ceva de ultimele 12 luni consecutive și nu am înțeles exact despre ce este vorba)

4. Contractul de munca al soțului se va suspenda începând cu data la care depunem dosarul pentru CCC, adică fix de la depunerea lui va înceta sa meargă la munca?

Va mulțumesc frumos!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:42, 24 Iulie 2018
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Facultatea este la zi ?

2. Daca nu ati beneficiat de indemnizatia si de concediu de maternitate , tatal poate intra in CCC incepand cu data nasterii copilului.