avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 573 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... insolventa fara documente clare ....
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

insolventa fara documente clare ....

buna ziua ,e

Va rog mult sa ma ajutati cu un sfat in urmatoarea problema : sunt contabil si am fost intrebata de un potential client care este in insolventa - primul termen este peste o saptamana - daca este mai bine sa mearga in continuare cu insolventa - plan de reorganizare - sau ar fi mai indicat falimentul in conditiile in care contabilitatea lui este praf facuta in sensul ca balantele au niste anomalii grave in ele , are datorii mari la stat si si la furnizori , dar la ei nu foarte mari; si daca mai are rost sa isi refaca contabilitatea in oricare din cele doua cazuri. Mentionez ca persoana care i-a facut contabilitatea nu mai este de gasit si ar trebui sa il ajut eu cu refacerea daca se mai merita sa o faca , el nemaidorind sa salveze aceasta firma.

va multumesc anticipat !
cu respect,
Cel mai recent răspuns: Crisacluj , utilizator 11:22, 12 Noiembrie 2009
Mai bine ar fi sa o declare in faliment si sa incerce sa o vanda asa cu datorii.Sunt diverse firme care cumpara alte societati cu datorii.
Buna ziua,
Procedura insolventei (falimentul) este un moment in viata unei SC in care se poate reface contabilitatea si inchide firma, punandu-se astfel capat unei gestiuni incorecte si/sau nelegale.
In orice caz, contabilitatea se trebuie refacuta, pentru a elabora corect Bilantul de lichidare.In general se solicita si o verificare de fond pentru a se obtine viza de la AFP.
Cu stima,
Nu vreau sa fiu offtopic , dar cred ca nimeresc subiectul daca scriu ca se ajunge in situatia unei contabilitati facute praf din vina administratorului , nu a contabilului.

Administratorul putea sa sesizeze ca este ceva in neregula din moment ce
are datorii mari la stat si si la furnizori , iar in contabilitate aceste datorii nu apar .

Cel mai probabil persoana care a facut contabilitatea nu mai este de gasit pentru ca nu a fost platit iar pe administrator nu l-a durut pe nicaieri si nu a luat masuri .

Daca il ajutati cu refacerea , sa aveti grija sa cereti banul inainte si sa va intrebati daca merita sa semnati vreun act care sa va angajeze raspunderea in acea firma.

Cel mai bine e sa vanda firma , altfel lichidatorul se va vedea nevoit sa ceara angajarea raspunderii administratorului daca se constata ca :

a) au folosit bunurile sau creditele persoanei juridice in folosul propriu sau in cel al unei alte persoane;
b) au facut acte de comert in interes personal, sub acoperirea persoanei juridice;
c) au dispus, in interes personal, continuarea unei activitati care ducea, in mod vadit, persoana juridica la incetarea de plati;
d) au tinut o contabilitate fictiva, au facut sa dispara unele documente contabile sau nu au tinut contabilitatea in conformitate cu legea;
e) au deturnat sau au ascuns o parte din activul persoanei juridice ori au marit in mod fictiv pasivul acesteia;
f) au folosit mijloace ruinatoare pentru a procura persoanei juridice fonduri, in scopul intarzierii incetarii de plati;
g) in luna precedenta incetarii platilor, au platit sau au dispus sa se plateasca cu preferinta unui creditor, in dauna celorlalti creditori.
va multumesc mult de tot pentru raspuns !! este foarte bine spus ca macar acum la sfarsit ar trebui sa "investeasca " un pic de atentie in aceasta privinta a contabilitatii , numai ca de obicei nu mai au bani pentru refaceri si unii avocati ii invata ca daca tot intra in faliment la ce sa mai dea banii pe refacere . nu sunt avocat insa ma gandesc ca totusi nu este chiar asa de simplu sa ai niste balante vai de mama lor si sa nu ti se intample nimic , sa se lichideze firma si sanatate si drum bun .... caci altfel toata lumea nu ar mai face contabilitate si le-ar baga asa in faliment...

am vrut doar sa ma asigur ca din experienta dvs lucrurile nu stau chiar asa .

multa sanatate si spor in toate
Sincera sa fiu, ii compatimesc pe contabili. Desi ei ar trebui mai mult apreciati de patronii de firme, intrucat la ei alearga cand au controale. Din pacate, multi s-au obisnuit sa-si schimbe contabilul la cateva luni, pe care nu-l plateste si de care spune ca nu mai este de gasit. Parerea mea ar fi ca ar trebui sa existe mai multa solidaritate in aceasta profesie. Daca iti vine un client nou, care sustine ca nu mai are acte sau are actele praf, sa-l trimiti acasa! Este clar ca este neserios si probabil are actele la fostul contabil care nu a fost platit. In plus, mai sunt si alti smecheri care dupa ce le vine un control, da vina pe contabil, ca acela nu-i da actele, iar organele de control il obliga pe contabil sa i le dea, motivand ca sunt actele societatii si ele trebuie sa fie date firmei. Cum asta, cand omul acela s-a chinuit sa munceasca, iar acum, sa le dea asa, ca vrea un inspector!
Eu pe patronii astia nici nu i-as baga in seama. Tine insa de fiecare. Mai ales acum ca este criza si toata lumea a redus preturile, iar firmele s-au inchis, contabilii sunt in mare concurenta. Cu toate astea, nu cred ca merita sa iei un client la modul prezentat. Daca sustine ca fostul contabil a lucrat prost, sa dea nr de telefon al acestuia si noul contabil sa colaboreze cu el. Sa afle de ce s-au facut gresit acele inregistrari. In orice caz, raspunde si contabilul de greseli. Daca are un contract cu el, poate cere despaguburi, in cazul in care i se creaza un prejudiciu prin inregistrarea eronata a actelor contabile.
Aici intervine insa tot vina administratorului care nu-si alege bine contabilul, nu incheie contract cu acesta, din dorinta de a-l plati cu cateva sute de lei.
Revenind la subiectul de fata, este in interesul administratorului sa-si refaca contabilitatea pentru a nu se atrage raspunderea sa personala- contabilitatea nu este conforma cu realitatea!
Ultima modificare: Sâmbătă, 7 Noiembrie 2009
ContSters69724, utilizator

Alte discuții în legătură

Am intrat in insolventa pahonedaria pahonedaria sunt asociat unic la un mic magazin alimentar de cartier si am fost bagat in insolventa de finante.datorita dobanzilor si penalizarilor nu pot plati datoria ... (vezi toată discuția)
Raspunderea administratorului AMIVA AMIVA Buna ziua, Sunt administratorul unei firme de comert cu ridicata, in care sunt si actionar, care a inceput sa aiba probleme determinate de scaderea vanzarilor ... (vezi toată discuția)
Insolventa D Tiberiu D Tiberiu Am 34 ani societatea pe care o detin si o conduc activeaza de mai bine de 8 ani are activitatea principala comert cu ridicata. Fiind nascut in Timisoara numit ... (vezi toată discuția)