drmp a scris:
Regulamentul permite [art. 6 alin. (1) lit. c] prelucrarea datelor personale atunci cand aceasta este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului. Iar aici vorbim de o obligatie legala, asa cum am aratat la primul punct.
Toate bune și frumoase, numai că obligația de a asigura imobilul aparține proprietarului, nu băncii. Apartamentul nu este în leasing, precum o mașină, ca să aparțină băncii. Banca are doar un drept de ipotecă.
Vorbim despre o obligație legală, dar aceasta
nu îi revine băncii, chiar dacă beneficiar al poliței de asigurare este creditorul ipotecar (banca)...
Pe de altă parte, când banca asigură locuința o face prin intermediul unei terțe entități, deoarece băncile nu pot emite polițe ele însele, deci și asigurătorul este operator de date, care și el are nevoie de acord...
Banca știe prea bine că situația este problematică din punct de vedere legal și încearcă oarecum să se apere, dovadă și prostia pe care a scris-o în răspunsul către clientă: „
neprimirea din partea ta a politelor de asigurare reinnoite pana la data mai sus mentionata echivaleaza cu
acordul tau expres ”.
Neprimirea nu poate constitui acord expres în vecii vecilor. Este, în cel mai bun caz, acord tacit. Dar pe GDPR nu prea mai merge cu acord tacit.