avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1226 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Medierea - domeniu de aplicare şi ... Probleme tehnice automobil nou, garantii, drepturi si ...
Discuție deschisă în Medierea - domeniu de aplicare şi aspecte juridice

Probleme tehnice automobil nou, garantii, drepturi si obligatii

Buna ziua,
Sotia detine un autoturism cumparat de nou acum un an pe persoana fizica (leasing financiar). Cumparat de nou tocmai pentru a evita problemele de service. Acum 3 luni s-a crapat parbrizul , iar service-ul nu a gasit niciun fel de cauza. Producatorul autoturismului ne-a informat scurt si la obiect, ca in conformitate cu caietul de service al autovehiculului (Termenii si conditiile garantiei), geamurile sunt acoperite de garantie pentru defecte de fabricatie pana la 1.500 km. Acest fapt insa imi majoreaza Casco din cauza daunalitatii . Ghinion am zis. Am inghitit cu greu raspunsul si suportul producatorului (un defect de fabricatie ar trebui totusi asumat).
Problema cea mare insa e alta: la inceputul anului masina a inceput sa aiba probleme in sensul ca se tura singura, depasind 4000. Nu tot timpul , doar cand o "apuca" . In service nu au gasit nimic la verificare, dar sotia a revenit dupa cateva zile cu problema si totusi i-au facut masinii un update de soft , dupa cum au zis. Acest lucru "a rezolvat" problema pana acum 2 luni , cand din nou problema a aparut. In service bineinteles ca au zis ca masina nu are nimic si ca ei dau pe semnatura ca se poate circula cu ea asa! Se pare insa ca problema nu e singulara (mai sunt si altii care au patit-o). Dupa cateva "mailuri" , pana la urma cei de la service au acceptat ca e o problema cu masina si au luat-o in service spre reverificari si gasire solutii. Bineinteles ca nu au avut sa dea masina la schimb, dar dupa circa o saptamana (sotia a mai trimis cateva mailuri intre timp), au gasit o masina noua sa ii dea ca sa poata circula ( i-au atras atentia sotiei, ca trebuie sa aibe grija de autoturism, ca altfel va achita fransiza).
De peste o luna masina sotiei este in service.
Nu cunosc legislatia foarte bine, insa tragand linia dupa un an de zile, am impresia ca desi am cumparat un produs nou, eu,clientul final, am avut decat de pierdut din multe puncte de vedere ( financiar, timp, disconfort , stres etc )
Intrebarea este : se poate trage in vreun fel la raspundere producatorul autoturismului?
Multumesc anticipat

Cel mai recent răspuns: Carmen Matei , Avocat 16:38, 8 August 2018
Buna ziua!

Cu toate ca fiabilitatea autoturismelor in timp s-a imbunatatit, mai sunt si cazuri cand cate un cumparator, cum este cazul Dvs. si a sotiei Dvs., are ghinionul sa se aleaga cu un autoturism care mai mult sta in service decat sa fie folosita. In astfel de situatii, este bine de stiut care sunt drepturile de care beneficiati ca si consumatori.

Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii, iar daca apar defecte, cumparatorul are la dispozitie una din urmatoarele optiuni: reparatia masinii fara costuri, inlocuirea produsului, scaderea pretului de vanzare sau returnarea banilor.

Varianta clasica in cazul defectiunilor din perioada de garantie este reparatia, asa cum s-a intamplat si in cazul Dvs., insa aceasta reparatie conform legii trebuie facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, iar aceasta reparatie nu trebuie sa genereze un inconvenient semnificativ pentru consumator.

Ar fi util daca as vedea ce drepturi si obligatii are si societatea de leasing. Sa faceti sesizari eventual catre reprezentanta service-ului, catre societatea de leasing, catre firma producatoare si chiar catre OPC, intrucat daca masina prezinta defectiuni dese, consumatorul poate cere inlocuirea autoturismului sau returnarea banilor si chiar daca s-a dat un autoturism in schimb pentru folosinta, acest fapt nu absolva de vreo raspundere vanzatorul.

Daca aveti nevoie de vreun ajutor, nu ezitati sa imi adresati intrebari.

O dupa-masa frumoasa!
Buna ziua,

Va multumesc pentru raspuns si sfaturi.
Astazi sotia va ridica masina din service. Am rugat-o sa ceara toate actele avizate legate de perioada de service si interventia efectuata.
Sper din suflet sa nu mai apara probleme generate de defecte de fabricatie (mai ales neasumate de producator), in caz contrar chiar intentionez sa solicit schimbarea. Caz in care va voi solicita ajutorul!

O zi minunata,
Theodor
Buna ziua!
Sa ma tineti la curent si sa strangeti toate actele necesare: numarul de interventii, cu ce s-a intervenit, numarul de zile cat a stat in service, sesizarile Dvs. (de preferabil sa aiba si numere de inregistrare sau sa faceti cumva dovada efectuarii lor).
O dupa-masa frumoasa!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce se intampla daca ai cumparat un autoturism neconform?! vio_libra vio_libra Buna ziua, Cum se poate apara o persoana juridica care a achizitionat de curand (prin finanatare leasing) un autoturism NOU care a fost livrat cu vicii ... (vezi toată discuția)
Probleme autoturism nou cumparat. artmir artmir Buna ziua. In data de 26.10.2020, am achizitionat un autoturism nou, marca KIA, de la reprezentanta KIA. In data de 28.03.2021, la pornirea autoturismului s-a ... (vezi toată discuția)
Inlocuire autoturism in perioada de garantie. mircea1986 mircea1986 Intrebare: Este posibila inlocuirea unui autoturism cumparat de nou, aflat inca in perioada de garantie, cu defect de fabricatie pe care dealer-ul nu il ... (vezi toată discuția)