As dori sa va intreb daca la art.14 alin.(4) din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, mentiunea " Recursul nu este suspensiv de executare" inseamna, in ceea ce priveste suspendarea executarii silite a unui act administrativ fiscal, ca suspendarea executarii silite ramane in vigoare, chiar daca s-a facut recurs. Multumesc mult.
Buna ziua, si multumesc pentru raspuns.
Dar revin cu o intrebare, in cazul art. 14 alin.(4) din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, formularea recursului nu suspenda executare silita a actului administrativ, sau nu suspenda executarea hotararii judecatoresti prin care se stabileste suspendarea executarii actului administrativ?
Alin.(4) prevede urmatoarele:
Art. 14 Suspendarea executării actului:
" Hotărârea prin care se pronunţă suspendarea este executorie de drept. Ea poate fi
atacată cu recurs în termen de 5 zile de la comunicare. Recursul nu este suspensiv de
executare"
Va multumesc mult!
Dupa cum vi s-a explicat anterior rezulta urmatoarea situatie:
- persoana vatamata prin emiterea actului administrativ unilateral de catre institutia publica a inaintat in instanta o actiune impotriva actului cu pricina
- concomitent, persoana vatamata a facut cerere de suspendare a executarii actului emis de institutia publica
- aceasta cerere de suspendare a executarii actului administrativ a fost admisa de instanta de contencios-administrativ, printr-o hotarare de suspendare a executarii actului administrativ
- hotararea de suspendare a actului administrativ este atacata cu recurs de catre emitentul actului administrativ
- in intervalul de timp cuprins intre hotararea de suspendare a actului administrativ si pronuntarea recursului asupra suspendarii actului administrativ, suspendarea isi produce efectele juridice asa cum a decis instanta care a judecat cererea de suspendare (prima hotarare privind suspendarea are ca efect "inghetarea" obligatiilor partii vatamate existente in actul emis de institutia publica).
In concluzie, partea vatamata prin executarea actului administrativ emis de autoritatea publica se prevaleaza de neexecutarea obligatiilor pana la solutionarea definitiva a litigiului "de baza", respectiv a cererii de anulare a actului administrativ emis de autoritatea publica.