Buna ziua,
Societatea mea a comandat via internet un produs, dupa ce am efectuat plata integrala si am constatat ca produsul livrat nu este cel comandat, dimensiuni diferite, materiale diferite , aspect diferit.
Am solicitat companiei sa ne restituie suma platita plus avansul deja platit pentru alte 2 produse si acestia refuza.
Cum pot rezolva aceasta problema si daca ea se incadreaza si la inselaciune,
Cei de la care am cumparat nu ne au pus la dispozitie nici un contract, certificat de calitate si garantie.
Puteti depune o sesizare la Protectia consumatorului in scris, cu nr. de inregistrare/ data.
De ce nu ati platit ramburs (la primirea marfii, dupa verificarea continutului pachetului livrat). Solicitarea de plata in avans trebuia sa va dea de gandit.
Reclamatiile si sesizarile adresate ANPC pot fi depuse doar de catre consumatori persoane fizice.
Din cele expuse de Dvs. comanda produsului s-a realizat prin intermediului internetului pe numele societatii Dvs., astfel incat divergentele intre operatorii economici nu intra in sfera de competenta a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Ceea ce nu inteleg este de ce solicitati si restituirea pretului pentru celelalte doua produse comandate anterior, daca cel de-al treilea produs a fost unul neconform descrierii de pe site? Mai sunteti in termenul legal de a returna produsele fara motiv? Cele doua produse corepund cerintelor de calitate si conformitate?
Daca societatea de la care ati achizitionat produsele nu va raspunde in termenul legal sesizarii facute si nu va remedia diferendul ivit, sunteti indreptatit a o actiona in justitie si sa formulati in acest sens o cerere de chemare in judecata.
Cele trei produse (2+1) au fost restituite firmei de la care le-ati achizitionat?
Ca sa fiu mai precis, societataea mea a comandata o masa de biliard , pe care am achitat o integral, dupa montaj a 2 zi s au constatat neconformitatile( alte dimensiuni , alt material, alt aspect decat cel comandat mult mai ieftin ca produs.
Inainte de livrarea si montajul acestei mese am suplimentat comanda cu inca 2 pentru care am platit avansul , intre timp cei de acolo nu au mai venit sa le monteze pe celalte 2 timp de mai mult de 30 zile de la plata avansului.
Probabil , din cauza ca am sesizat inselatoria lor si neconformitatile de la prima masa nu au livrat nici cele 2 pt care am platit avansul.
Intre timp am trimis catre ei si o notificare cu aceste probleme si prin care cer restituirea sumelor platite catre ei,(valoarea platita pt masa de biliard livrata plus avansul pentru cele 2 mese suplimentare nelivrate timp de mai mult de 30 zile)
Pot solicitata si ate prejudicii in instanta in afara acestei valori tinand cont de faptul ca aceste intarzieri si neconformitati au periclitat activitatea companiei mele?
Multumesc.
Am inteles situatia. Asadar, doar un singur produs v-a fost livrat, iar acela a fost unul neconform.
Fata de celelalte doua produse, as aprecia (daca nu ati si intreprins deja) ca ar fi bine sa expediati in acest sens o notificare (sesizare) prin care sa precizati (daca termenii si conditiile de livrare de pe site arata o perioada mai scurta de livrare de 30 zile) faptul ca intrucat nu v-au fost expediate in termen rezonabil cele doua produse, intelegeti sa renuntati la comanda si sa va returneze avansul celor doua produse, indicand produsul (codul de identificare), numarul de cont bancar si parte din pretul achitat.
Daca era inclus si montajul, puteti aminti si de acest aspect.
Puteti, de asemenea, sa solicitati prin notificare orice cheltuieli pe care le-ati suportat: cheltuieli de expediere, cheltuieli cu depozitarea produsului si chiar daune pentru paralizarea partiala a activitatii societatii Dvs., (insa oarecum sa aduceti si dovezi: scaderea clientelei fata de lunile trecute, martori etc. in cazul unui litigiu).
Nu as dori sa va influentez in vreun fel decizia, insa de cele mai multe ori expedierea unei notificari prin intermediul unui avocat ar putea sa ajute sub o forma sau alta la rezolvarea diferendului ivit mai repede, deoarece astfel se dovedeste faptul ca ati inceput pe cale legala sa faceti demersuri pentru actionarea in justitie a debitorului, iar pentru ca acesta sa evite obligarea sa la cheltuieli de judecata (onorariu avocatial, taxa judiciara de timbru, onorariu executor judecatoresc), este posibil sa rezolvati pe cale amiabila aceasta problema.
Daca mai aveti nelamuriri, intrebari, le puteti adresa cu incredere.