Buna ziua, as dori sa stiu ce documente justificative trebuie intocmite si inregistrate in contabilitate pentru un contract de vanzare a unui imobil cu plata in rate lunare ,de catre un cabinet stomatologic individual catre o persoana fizica, atat la momentul incheierii contractului cat si la fiecare rata achitata ulterior.Precizez ca transferul posesiei/dreptului de proprietate s-a facut in momentul semnarii contractului la notar.De asemenea,ratele lunare fiind mai mici de 10.000 ron trebuie incasate prin virament sau numerar sau cum doreste cumparatorul?Multumesc.
Din nou va multumesc , scuze ca nu am precizat, cabinetul tine contabilitatea in partida simpla.Mai am o rugaminte: puteti sa imi dati baza legala a declaratiei dvs. cum ca in cazul contabilitatii in partida simpla faptul generator al inregistrarii in contabilitate sunt incasarile propriu-zise lunare deoarece am fost contrazis de doua persoane( un contabil si un fost angajat anaf)care sustin ca faptul generator este momentul transferului proprietatii si posesiei care astfel determina inregistrarea integrala a valorii de vanzare in acel moment al semnarii contractului asa cum ati precizat si dvs. la inceputul discutiei ca economicul prevaleaza asupra juridicului.Va multumesc din nou pentru disponibilitatea dvs. de a ma ajuta.
ART. 68 - Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activități independente, determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate
(1) Venitul net anual din activități independente se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferență între venitul brut și cheltuielile deductibile efectuate în scopul realizării de venituri, cu excepția situațiilor în care sunt aplicabile prevederile art. 681 și art. 69.
(2) Venitul brut cuprinde:
a) sumele încasate și echivalentul în lei al veniturilor în natură din desfășurarea activității;
b) veniturile sub formă de dobânzi din creanțe comerciale sau din alte creanțe utilizate în legătură cu o activitate independentă;
c) câștigurile din transferul activelor din patrimoniul afacerii, utilizate într-o activitate independentă, exclusiv contravaloarea bunurilor rămase după încetarea definitivă a activității;
d) veniturile din angajamentul de a nu desfășura o activitate independentă sau de a nu concura cu o altă persoană;
e) veniturile din anularea sau scutirea unor datorii de plată apărute în legătură cu o activitate independentă;
f) veniturile înregistrate de casele de marcat cu memorie fiscală, instalate ca aparate de taxat pe autovehiculele de transport persoane sau bunuri în regim de taxi. Norme metodologice
(3) Nu sunt considerate venituri brute:
a) aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activități sau în cursul desfășurării acesteia;
b) sumele primite sub formă de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice sau juridice;
c) sumele primite ca despăgubiri;
d) sumele sau bunurile primite sub formă de sponsorizări și mecenat, conform legii, sau donații.
(4) Condițiile generale pe care trebuie să le îndeplinească cheltuielile efectuate în scopul desfășurării activității independente, pentru a putea fi deduse, în funcție de natura acestora, sunt:
a) să fie efectuate în cadrul activităților independente, justificate prin documente;
b) să fie cuprinse în cheltuielile exercițiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite;
c) să reprezinte cheltuieli cu salariile și cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit cap. III - Venituri din salarii și asimilate salariilor, cu excepțiile prevăzute de prezentul capitol;
d) să respecte regulile privind amortizarea, prevăzute în titlul II, după caz;
e) să respecte regulile privind deducerea cheltuielilor reprezentând investiții în mijloace fixe pentru cabinetele medicale, în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (20);
f) să reprezinte cheltuieli cu prime de asigurare efectuate pentru:...........................
Buna ziua, am inteles si va multumesc.Acum e clar,pentru cabinetele medicale care nu au personalitate juridica si conduc contabilitatea in partida simpla se ia in calcul la determinarea impozitului pe venit, venitul impozabil incasat efectiv, adica rata lunara, pentru care se emite chitanta.
Acum va rog sa ma ajutati si cu deducerea valorii ramase neamortizate la data instrainarii imobilului.Se deduce integral la momentul vanzarii sau se deduce limitat(cf normelor la art 68 Cod fiscal pct 7,alin 5 paragraful o) la nivelul venitului realizat lunar din instrainare,adica in fiecare luna scad o parte ( echivalent cu venitul incasat prin rata lunara)din valoarea ramasa neamortizata si astfel aceasta deducere o efectuez lunar pe masura ce incasez, pana cand epuizez toata valoarea ramasa neamortizata?