avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 993 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Constatare tamponare ușoară: polițistul a decis că ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Constatare tamponare ușoară: polițistul a decis că de vină e șoferul autotrenului fără să accepte alte explicații sau declarațiile martorilor. Cum credeți că ar trebui procedat?

Se da urmatoarea problema. O intersectie semaforizata. Doua benzi pe sens, in apropierea intersectiei 3 benzi pe sens. Banda 1 mers inainte, banda 2 inainte sau la stanga, banda 3 la stanga. Pe banda 2 un autoturism, pe banda 3 un autotren(tir). Se face verde, demareaza amandoi, dupa 10 metri( cand incepe virajul la stanga propriu-zis) autoturismul vireaza inaintea autotrenului (ii taie fata) si il acroseaza(?) Cu usa stanga spate si aripa stanga spate in usa dreapta fata cap tractor si bara fata. Soferii nu se inteleg, merg la politie unde politistul cand aude ca e vorba de autotren decide: soferul autotrenului e vinovat ca a luat virajul larg pentru a se inscrie in viraj si a intrat peste autoturism. Nu se accepta alte explicatii, nu se accepta martori de pe trotuar care au vazut impactul. Cum credeti ca ar fi trebuit procedat? Politistul dadea semne clare ca are ceva p[ersonal cu camionagii, spunand printre altele" Lasa ca stiu eu cum se baga astia cu tirurile, profita de faptul ca sunt mari". Totusi imi e greu sa pricep cum se poate stabili vinovatia in cazul unei tamponari din birou, fara ca politistul sa vada locul, masinile sau eventuale urme ramase pe asfalt. Din cate am inteles contestatia se poate face doar laa judecatoria pe raza careia s-a intamplat evenimentul. Daca e asa, probabil politistul l-a scos vinovat pe camionagiu vazand ca e din alt judet si ca e camionagiu, fiind sigur ca nu va face contestatie din cauza distantei si a timpului liber limitat in meseria asta.
Ultima modificare: Duminică, 9 Septembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Radu70 , utilizator 08:56, 13 Septembrie 2018
Daca exista martori siguri si dispusi sa depuna marturie in fata instantei pt "fata taiata" exita posibilitatea de a contesta decizia politistului si a merge pana in instanta.
Ceea ce descrieti dvs este explicat si prin faptul ca exista un unghi mort de viziune al soferilor de camion pe partea dreapta a tractorului la distante apropiate.
Numai dvs puteti decide, camionul si soferul fiind asiguratii daca angajati o actiune va trebui sa pierdeti timp si bani sau in engleza de 3 ori mai multi bani.
O varianta ar fi contestatia. ceea ce presupune o pierdere de timp si bani nejustificata in cazul de fata. Ceea ce depaseste puterea mea de a intelege e procedura prin care se stabileste vinovatul unei tamponari din birou, fara a se verifica circumstantele in care s-a petrecut fapta. Si tot peste puterea mea de intelegere este expresia politistului fata de sofer "Tu cu camionul ai fost nevoit sa iei virajul mai larg pentru a te inscrie, fata de cel cu autoturismul nu are nevoie de raza mare de viraj, ti-a intrat in unghiul mort si l-ai lovit". In situatia in care intersectia e destul de mare incat un camion poate vira destuil de larg fara a-si parasi propria banda, in situatia in care autoturismul a taiat pur si simplu intersewctia fara a "ocoli centrul imaginar al intersectiei" asa cum e prevazut de lege. Lasand la o parte fapta descrisa, luam in calcul sensurile giratorii destul de stramte unde un autotren nu-si poate mentine banda din cauza gabaritului si a spatiului mic din sensul giratoriu. In aceasta situatie ce-i ramane de facut soferului din punct de vedere legal? Sa intre in sens "calare" pe ambele benzi, il vede politistul si il sactioneaza ca nu are voie sa mearga pe 2 benzi odata sau intra in sensul giratoriu dupa ce se asigura ca nu mai sunt alte vehicule prin preajma asta insemnand, in unele cazuri sa se blucheze pur si simplu la intrarea in sens deoarece vin continuu masini (gen centura Bucuresti, cine stie zona stie despre ce vorbesc)?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Aveti dreptate, in calculul dimensional de trafic al drumurilor romanesti nu s-a tinut niciodata cont de o explozie a numarului de vehicule.
Consecinta, marile artere (cu exceptia celor 2 autostrazi nou construite) nu sunt nici calculate corespunzator dpdv al rezistentei fundatiei stratului de rulaj al carosabilului (de unde gaurile umplute, reumlute si care devin in timp strat de fundatie neomogen, etc..., etc...) nici dimensionate corespunzator pentru preluarea incarcarii de trafic in conditiile actuale.
Ori centura este un exemplu al lipsei de prevedere si imaginatie demografica la nivelul cel mai inalt al conducerii tarii.
Concluzia mea personala, acolo unde nu exista gandire globala nu exista nici posibilitate de a circula strict conform codului de circulatie rutiera.
Deci, tot risca sau banul la perete va putea regulariza aceasta situatie in Romania, lasand astfel loc afinitatilor si interpretarilor personale ale oricarui politist, politisti care la randul lor sunt si ei oameni etc..., etc...!
Conform cu fizica elementara , o masina nu poate lovi alta masina de la stalpul ei in spate . Autoturismul fiind lovit in portiera din spate , este logic ca dumneavoastra l-ati lovit . Nu mai ramane decat sa dovediti ca el a intrat pe banda ( traiectoria din intersectie) dumneavoastra . Greu insa sa puteti dovedi asta, decat cu niste martori care nu au facut fizica in scoala generala. Carnetul cum l-ati dobandit ?
1 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Conform fizicii o fi cum zici tu. Insa aici discutam altceva. In fond prea putin conteaza cine pe cine a lovit, ci din vina cui s.a produs accidentul.

Alte discuții în legătură

Accident în sens giratoriu: am fost lovit de șoferul unui tir în paralel cu care mă oprisem. cine este vinovat, și ce riscuri pot apărea? florindumitrasc florindumitrasc Buna ziua, Am avut un accident intr-un sens giratoriu cu un autocamion. Acesta era deja intrat in sensul giratoriu pe banda 2 (spre interiorul sensului), cu ... (vezi toată discuția)
Legislatie: iesirea dintr-un sens giratoriu stelian222 stelian222 Am si eu o nedumerire legata de incadrarea corecta pe benzi, atunci cand iesi dintr-o intersectie cu sens giratoriu sau chiar si dintr-o intersectie ... (vezi toată discuția)
Giratoriu cu 4 benzi,săgeți clare pe jos ,primele 3 benzi obligatoriu ... Iammaxim Iammaxim Giratoriu cu 4 benzi,săgeți clare pe jos ,primele 3 benzi obligatoriu înainte ultima la stânga.Incadrat pe banda 2 la ieșire am fost lovit în aripa ... (vezi toată discuția)