avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 254 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Intrebare despre ce fel de PFA sa inregistrez
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Intrebare despre ce fel de PFA sa inregistrez

Buna.
Doresc sa lucrez ca PFA avand ca activitati soft si eventual comert online. Imi poate sugera cineva ce fel de PFA pot sa imi fac? Banuiesc ca am mai multe variante. Am inteles ca pot fi eu singur PFA, sau ca pot sa imi fac o mica firma. Intentionez sa imi fac eu singur contabilitatea. Ca incasari aspir la circa 60 mii pe an.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Petrovic , utilizator 12:28, 22 Noiembrie 2019
Buna ziua.
Va puteti infiinta un SRL , dvs.fiind asociat unic.
PFA poate avea în obiectul de activitate cel mult 5 clase de activităţi prevăzute de codul CAEN, spre deosebire de SRL, care , pe langa obiectul principal de activitate, poate autoriza oricate coduri caen doreste, exceptandu-le pe cele care au regim special. Un avantaj in favoarea infiintarii unui SRL este si faptul ca impozitul pe venitul microintreprinderilor este de 3%, fara angajati, respectiv 1%, cu angajati.
La infiintare va trebui sa aveti un capital social de 200 lei.
Ultima modificare: Luni, 8 Octombrie 2018
Raluca Iliescu, Avocat
Mulțumesc.
Eu între timp am înființat PFA. Dar pe viitor, mă gândesc poate schimb pe S.R.L.
Din câte am înțeles, eu ar trebui să plătesc 10% impozit din venitul brut. Un 3% sună mult mai atractiv, și mă voi gândi. Dar ca S.R.L. cred că trebuie să angajez neapărat un contabil. Este posibil să fac eu totul? Să studiez ceva contabilitate, de exemplu, și să fiu tot o singură persoană, cu S.R.L.?
Referitor la protecția împotriva incendiilor, trebuie să angajez o persoană? Sau pot să am tot eu rolul respectiv?
Mulțumesc.