In 2013 datorita unei intretineri f. mari de 900 de lei mi s a constituit fondul de rulment de 900 de eli. In 2014 am platit in 3 transe suma finala de 472.70 lei, ramanand restanta cu 422.70 lei. Aceasta suma a fost trecuta timp de 5 ani de zile ca fiind un fond de rulment restant. Mentionez caci administratora blocului, nu a respectat Legea 230/2007 de a urmari anual, fiecare apartament, schimband anual fondul de rulment dupa intretinerea cea mai mare. Eu am ramas cu acest fond de rulment restanta. Apartamentul s-a vandut in 2018, i am dat diferenta de 422.70 lei, cu chitanta de incasare dupa care imediat am retras-o.Greseala mea a fost ca, atunci cand am facut cererea de retragere a acestei sume, am trecut ca documente (din viteza si neatentie), cele 3 chitante in valoare de 472.70 lei. Administratora cand am vorbit azi cu ea mi a dat urmatorul raspuns:
-fondul meu de rulment existent in administratie este de 472.70 lei;
-din acest fond am platit intretinerea pe luna iunie 2018 in valoare de 190.00 lei;
-exista chitanta cu achitarea sumei de 422.70 lei, bani fiind imediat retrasi.
Iar administratora mentioneaza caci aceasta suma de 422.70 lei care de fapt era restanta si existand chitanta de achitare, ar fi scazut-o din suma de 472.70 lei.
Pai ma intreb, cum un fond de rulment sa fie achitat, iar tu sa o scazi din fondul de rulment existent, si pe deasupra sa tai chitanta de 190 lei pentru o luna de intretinere? De unde metoda asta?Mentionez ca am documentel care atesta ca suma de 422.70 a fost restanta, am chitantele de fond de rulment, iar administratora sustine ca eu am ple platit 200 lei pe iunie, 200 lei pe iulie (in care am fost incarcata cu 2 persoane cu toate ca i am dat cerere de scoatere a nepotului de la intretinere) si mai am si pe august toate din banii mei. Cum se poate rezolva aceasta situatie? Cine controleaza administratorii de bloc? Va multumesc.
In toata aceasta "poveste" dvs. discutati doar de doamna administrator, ceea ce NU este corect.
In mai toate situatiile, dvs. trebuie sa discutati (in scris) cu presedintele as. prop. si in acest caz si cu cenzorul asociatiei.
Asadar, intocmiti o notificare pe care o adresati conducerii as. proprietari in care o sa aratati toate aspectele aratate in postare (oricum noi nu putem controla ceea ce dvs. ziceti) si o depuneti la registratura asociatie - in dublu exemplar, cu nr. de inregistrare pe exemplarul care ramane la dvs.
In cazul in care chestiunea nu se rezolva in interesul dvs. (care sustineti ca vi s-a facut o nedreptate), va puteti adresa primariei din localitate unde fiinteaza un birou / serviciu specializat in indrumarea asociatiilor de proprietari. Ma rog, daca nu se rezolva corect reclamatia, puteti merge in instanta. In acest caz, trebuie sa apelati la serviciile unui avocat.
Succes!
Pai nu am cum sa discut cu cenzorul sau presedintele. In acest bloc, la aceasta scara, nu exista un presedinte, "cica' ar exista un "cenzor " la o firma fantoma, si doamna administrator taie si spanzura.Nu mai punem in situatie faptul ca incarca facturile de plata, cum ar fi: pune la plata factura de gaze, in contextul in care din 20 de apartamente, 18 au ceas separat de gaze, incarca metrajele de apa, etc. Nu se pot pune cereri si sesizari la administratie deoarece doamna nu are registrii de trecut nr. si data, si etc.Asa ca eu timp de 5 ani de zile m am batut cu morile de vant. Imi pare rau, dar in instanta nu merg caci timpul costa bani si nu stiu daca se poate rezolva in contextul in care NORA doamnei lucreaza la Primaria Capitalei. Va multumesc.
Lasati doamna chestiuni de genul - si nu stiu daca se poate rezolva in contextul in care NORA doamnei lucreaza la Primaria Capitalei.
Si daca lucreaza in primarie, ce se intampla? Nu-i dracu' atat de negru cum pare - vedeti-va de treaba. Mergeti la acel birou/serviciu care sprijina asociatiile de proprietari si poate va obliga sa intrati cu as. prop. - in randul lumii, adica in normalitate.
O observatie importanta: nu mergeti singura, cautati ajutorul vecinilor - daca puteti!
Asadar, daca va complaceti in asemenea situatii - asa o sa patiti!
Ma scuzati, dar aceasta este situatia. Ce fel de asociatie de proprietatri sunteti? Pe mai multe blocuri / scari? Doar pe scara dvs.? Adunari Generale s-au tinut?
Vedeti ca lucrurile nu sunt atat de simple, daca - ...In acest bloc, la aceasta scara, nu exista un presedinte, "cica' ar exista un "cenzor " la o firma fantoma, si doamna administrator taie si spanzura...
In prima faza v-am dat cateva sfaturi. Depasiti ceea ce nu aveti si eventual mergeti in instanta...