avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1115 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Serviciu intern cu un singur angajat
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Serviciu intern cu un singur angajat

Buna ziua.
Daca in cadrul firmei exista Serviciul intern de prevenire si protectie si in cadrul acestui serviciu este angajata o singura persoana, aceasta nu are totodata si calitatea de Sef al serviciului respectiv? Mentionez ca acest serviciu se afla in subordinea Directorului general.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 12:09, 13 Octombrie 2018
Legal nu cred ca e dar, dupa cum vedeti, daca s-a putut asa pana acum de ce sa se schimbe ceva acum...
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Nu ati citit cu atentie primul meu mesaj. Comparati punct cu punct situatia dvs. ca persoana cu mentiunile din mesaj. Daca indepliniti toate conditiile: studii, vechime in domeniul ssm, cursuri de perfectionare, etc. puteti solicita angajatorului in scris, cu nr. de inregistrare/ data sa primiti decizie de sef SIPP. Daca veti fi refuzat, cereti sa vi se expuna motivele si in functie de raspuns sunteti singurul in masura sa decideti daca veti continua sa lucrati in aceleasi conditii sau va cautati un alt loc de munca/ va infiintati o firma proprie - SEPP (sunt cam aceleasi conditii ca cele pentru sef SIPP).
In prezent, conform mentiunilor dvs., practic, in firma nu se respecta legea si ma refer la organizarea SIPP.
Imi este greu sa cred ca o singura persoana poate acoperi intreaga activitate a unui SIPP, chiar daca firma are contract incheiat si cu un SEPP. Incercati sa luati punct cu punct prevederile art.15 din HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare si pe bune sa consemnati in ce situatie va aflati. In urma acestui exercitiu ar trebui sa aveti suficiente elemente pe care sa le prezentati angajatorului vis a vis de situatia reala in domeniul ssm in care se afla firma.
Poate fi benefic pentru dvs. ca persoana sa nu asteptati (nu va doresc) ca firma sa inregistreze un eveniment nedorit si inspectorii ITM sa faca un control la sange in firma.
Aveti perfecta dreptate. Stiu ce inseamna un control detaliat al inspectorilor de la ITM. Intr-adevar, nu se pot acoperi de catre o singura persoana toate activitatile de prevenire si protectie intr-o astfel de firma, iar schimbarea locului de munca pare a fi solutia cea mai corecta pentru mine. Multumesc pentru indrumare.
Ionut.ion a scris:

Din ce inteleg eu, angajatorul, patronul, nu vrea sa va schimbe functia ( salariu mai mare...) si considera ca este mai avantajos contractul cu SEPP...
Baza legala ar fi...
ART. 19
(1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităților care au peste 250 de lucrători, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecție.
(2) În cazul în care serviciile interne de prevenire şi protecție nu au capacitățile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităților de prevenire şi protecție prevăzute la art. 15. angajatorul trebuie să apeleze la unul sau mai multe servicii externe pentru acele activități de prevenire şi protecție pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
... din HG 1425/2006, cu modificarile si completarila ulterioare.
Ca o parere personala... a fost sfatuit destul de bine de vechiul sef al SIPP...( aventaje materiale de fiecare parte...)


Tocmai asta e baza legala care infirma modul de organizare corect al desfasurarii activitatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca din unitatea dumneavoastra.
ART. 19
(1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităților care au peste 250 de lucrători, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecție.

Nu spune poate sa organizeze ci trebuie. Faptul ca angajatorul apleaza si la un serviciu extern de prevenire si protectie nu inseamna ca serviciul intern nu mai trebuie organizat corespunzator.
In situatia prezentata SIPP nu este organizat corespunzator in concluzie angajatorul nu a luat masuri sa organizeze corespunzator desfasurarea activitatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Pe de alta parte angajatorul va poate numi ca sef al serviciului intern de prevenire si protectie dar nu are nici o obligatie sa va mareasca salariul. In structura unitatii denumirea de serviciu in cazul organizarii activitatii de prevenire si protectie nu are acelasi inteles cu serviciul din structura de functionare a unei unitati care pentru organizare presupune un anumit numar de salariati si care tot pentru functionare are un sef de serviciu care este mai bine remunerat ca subalternii.
Ultima modificare: Vineri, 12 Octombrie 2018
inspectorSSM, utilizator

Alte discuții în legătură

Neclaritati ssm razvanoo7 razvanoo7 Buna ziua! Conducerea companiei doreste infiintarea SIPP si vor ca eu sa coordonez acest serviciu, mentionez ca pana acum au beneficiat de serviciile unui ... (vezi toată discuția)
Ssm LIA1992 LIA1992 BUNA ZIUA! Am absolvit facultatea-contabilitate si master -CAFEC iar, recent am absolvit un curs SSM de 80 ore. As putea sa initiez un PFA sa pot presta ... (vezi toată discuția)
Specialist ssm si mediu lory_chiriac lory_chiriac Buna ziua. Am incadrat un salariat ca Specialist SSM conform cod COR, cod 226302 insa in fisa postului i-am pus si atributii pe partea de Mediu. Mentionez ca ... (vezi toată discuția)