Daca am platit avans și primit chitanță, sunt persoana fizica, pentru achiziționarea unui bun, si nu îl mai vreau, vânzătorul îmi spune că trebuie să achiziționez altceva de valoarea respectiva. Nu mi se pare corect, nu mi s-a emis factura pe valoarea respectiva. Mi s-a spus că dacă ne înțelegem iau produsul, daca nu, nu îl iau. Precizez că e vorba de o mocheta și montajul aferent.
Deci cine are dreptate? Eu vreau banii pentru că oferta lor initiala și-a schimbat. Mulțumesc
Nu merge pe intelegere, ati cumparat de la un magazin, o intreprindere nu din talcioc.
Nu s-a facut un deviz pt furnitura si montaj?
Daca aveti o chitanta de incasare de avans de ce vorbiti de factura?
Ce este scris in chitanta la obiectul platii?
Pe chitanță scrie avans mocheta. Devizul s-a făcut ulterior, prețul comunicadu-se telefonic. Nu am fost de acord cu prețul și mi s-a spus că de avansul respectiv trebuie să cumpăr ceva din magazin! Eu știu că trebuie să mi se facă și o factura de avans, care urmează să fie stornata din factura finala! Nu dai o chitanță așa că și când plătești întreținerea!
Nu exista nici o obligatie de a face factura.
Chitanta, daca este standardizata, cu numar de serie, corect completata, stampilata si semnata cu data este legala si suficienta.
Gresiti daca vreti sa va agatati de detalii de functionare care privesc strict regulamentele de functionare interne intreprinderii (la care publicul nu are drept de acces).
Exista obligatia de a stabili prealabil un deviz pt a putea materializa un angajament comercial de tip contract sau comanda.
Acest deviz trebuie sa precizeze nu numai produsele si serviciile oferite cu pretul unitar si total dar si conditiile de cumparare/vanzare ale societatii, ale comerciantului.
Un cumparator, in cadrul unui conflict comercial cu vanzatorul, nu poate face referinta decat la conditiile de cumparare/vanzare ale celui din urma.
Daca in plus ati semnat devizul nu mai aveti motive de discutie.
Deci, din ceea ce scrieti, pana acum dvs nu ati facut ce trebuie pentru a va asigura ca tranzactia se va desfasura fara probleme:
- nu aveti un deviz scris cu descrierea prestatiei, cu conditii de cumparare/vanzare clare, dar decideti sa cumparati,
- platiti in plus un avans,
- primiti un deviz dupa plata avansului si nu-l contestati in scris, nu faceti o reclamatie, cu toate ca este contrar cu ceea ce a fost stabilit la vanzare,
- nu aveti un contract sau o comanda care sa materializeze angajamentul comercial.
Scuze dar, din ceea ce ne scrieti dvs, dpdv legal, ati dat toate atuurile vanzatorului.
El are tot ce trebuie ca sa dovedeasca ca dvs nu va respectati angajamentele luate.
Dvs nu aveti nimic concret decat, ne-am inteles, am batut palma dar cum m-am spalat pe maini de atunci nu a mai ramas nimic.
Concluzie: cititi va rog cu atentie conditiile de cumparare/vanzare din deviz, trebuie sa existe si clauze de retragere/schimbare de decizie din partea cumparatorului, de anulare de cda, conditii de rambursare de avans, etc..., va trebui sa va conformati acestor conditii.
Nu ați înțeles nimic. Nu am semnat nici un deviz. Totul mi s-a comunicat telefonic. Nu mă leg de nici un detaliu minor. Greșeală de procedura nu a fost a mea. Cazul l-am rezolvat acum 30 min. Protectia consumatorilor mi-a dat dreptate. Mulțumesc pentru implicare!