avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 614 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Am inundat 3 etaje sub mine, am acoperit daunele ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Am inundat 3 etaje sub mine, am acoperit daunele provocate în două apartamente dar nu reușesc să-l găsesc pe proprietarul celui de-al 3-lea. Ce pot face? Nu aș dori să ceară peste un an renovarea întregului apartament, practic lăsat în paragină

Locuiesc la etajul 6 iar acum o luna am inundat 3 etaje sub mine.
Amiabil am acoperit daunele provocate la etajul 5 si 3.
La etajul 4 insa, nu locuieste nimeni si nu raspunde la telefon. apartamentul este lasat in paragina de cativa ani si plin de gandaci. Administratorul a reusit sa il contacteze in 48h ore de la incident si sa-l instiinteze. Insa, acesta nu s-a prezentat pentru o evaluare a situatiei nici in ziua de astazi.
Ce pot face in aceasta situatie, in conditiile in care eu mi-am asumat vina? Nu as dori sa se intoarca catre mine intr-un an cerand sa ii renovez tot apartamentul.
Multumesc anticipat
Ultima modificare: Vineri, 26 Octombrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 08:30, 25 Octombrie 2018
Dacă apartamentul este lăsat în paragină de câțiva ani , adică nu există nici o persoană care să-l monitorizeze din toate punctele de vedere, inclusiv din punct de vedere al datoriilor la cotele de contribuție comune evidențiate în listele lunare de plată, este clar că are și datorii foarte mari la cotele de întreținere. Există 2 situații concrete prin care se poate înștiința proprietarul care nu poate fi contactat prin modalitate simplă ( telefonic ) :
1. Dacă există totuși o persoană care plătește din când în când restanțele la cotele de întreținere, aceasta poate fi anunțată, imediat ce sosește să plătească , de către administratorul asociației care încasează banii de la proprietari. Nu este suficient ca informarea să se facă doar verbal, ci printr-un raport administrativ de înștiințare că în ziua de ... s-a produs în imobil o avarie la instalația de apă ( sau căldură ) care necesită evaluarea unor pagube produse de aceasta.
Raportul scris de către administrator trebuie redactat în 3(trei) exemplare, un exemplar rămâne la administrator ca dovadă că a anunțat situația, un exemplar să ajungă la dvs. ca să dovediți că persoana respectivă a luat la cunoștință de situație și al 3-lea exemplar la persoana care a luat la cunoștință de situație la momentul când a efectuat plata întreținerii ( sau a unor sume parțiale din restanțe ).
2. Dacă persoana, care plătește la sediul administrației , refuză să primească documentul de la administrator prin semnătură, aducând diverse argumente ( că nu este titular de drept al apartamentului etc. ) atunci singura modalitate rămâne să întocmiți dvs. un document de informare a situației create de respectiva avarie, în care să solicitați proprietarului să vă contacteze telefonic pentru stabilirea unei zile când puteți vizualiza în cadrul unei comisii administrative, eventualele pagube produse de avarie. Obligatoriu trimiteți scrisoarea dvs. de înștiințare, recomandată cu răspuns plătit, la adresa apartamentului respectiv. Din punct de vedere juridic, orice neimplicare ulterioară a proprietarului de apartament pentru constatarea situației produse de avarie, intră în răspunderea acestuia.

P.S. Personal nu cred că după uscarea apei de pe perete a rămas mai mult de o pată ( eventual colorată :)) . Cunosc caz în care apa a ajuns la nivelul prelungitorului de curent situat pe parchet și nu a produs daune apartamentului de la nivelul inferior !
1-Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele de asociatie,care este factor decizional
Administratorul de imobil este angajatul asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale comitetului excutiv si ale presedintelui de asociatie
2-Administratorul de imobil nu are competanta sa dispuna de la sine acte si actiuni
3-Afirmati ca administratorul de imobil a avut datele de contact pentru a informa proprietarul de la etajul 4 despre eveniment
Pentru a va demonstra respectul, buna credinta si interesul pentru solutionare amiabila,aveti posibilitatea sa solicitati administratorului de imobil datele de contact ale proprietarului apartamentului sa il informati telefonic sau in scris despre incident si sa solicitati prezentarea in vederea constatarii prejudiciilor rezultate in urma inundatiei
Este in interesul dv sa realizati demersuri amiabile ,pemtru a indeparta situatia ca proprietarul sa invoce ulterior ca starea generala a apartamentului se datoreaza exclusiv inundatiei

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiltratii pe tavanul din baie - pasi de urmat? MadRoxana MadRoxana Buna ziua, Va rog sa ma ajutati si pe mine cu cateva lamuriri. De la sfarsitul anului trecut au aparut infiltratii pe tavanul din baie, deasupra cazii si ... (vezi toată discuția)
Buna ziua! apartamentul meu a fost inundat din cauza unei baterii ... ABBABBABBA ABBABBABBA Buna ziua! Apartamentul meu a fost inundat din cauza unei baterii stricate de la dus. Ca urmare, toti vecinii pana la parter(etajul 2,1,p) au fost inundati ... (vezi toată discuția)
Tripla inundatie David987 David987 La finalul lunii iulie a acestui an am fost inundat in bucatarie de vecina de deasupra. Eu stau la etajul 2, ea la etajul 3. Am chemat mesteri care au spart ... (vezi toată discuția)