Am achizitionat un telefon mobil, o carcasa de protectie si o folie de protectie specifice telefonului. Dintr-o eroare, am fost nevoit sa comand separat garantia extinsa pentru telefon, pe care am achitat-o online, cu card-ul. Am receptionat produsele acum doua zile, plata lor fiind facuta prin ramburs.
Intre timp am constatat ca telefonul se incinge foarte tare din 2-3 aplicatii minore, astfel incat as dori sa returnez telefonul impreuna cu produsele comandate pentru el si serviciul de garantie extinsa.
Starea produselor este:
- telefon = desigilat; fara urme de uzura; 6 aplicatii (jocuri) dezinstalate - nu le mai pot reinstala deoarece erau aplicatii in dezvoltare, care nu au ajuns pe piata inca;
- carcasa = desigilata; montata si demontata pe si de pe telefon; fara urma de uzura;
- folie = desigilata; nefolosita
Intrebarile sunt:
1. Mai pot returna telefonul?
2. Daca da, pot returna si produsele pe care le-am luat pentru el?
3. Pentru serviciul de garantie extinsa pot cere banii inapoi, avand in vedere ca este luat pentru telefonul in cauza? Aici trebuie sa precizez urmatoarele:
- nu apare nicaieri la ce se aplica respectivul serviciu de garantie;
- nu am primit factura pentru aceasta tranzactie;
- tot ce am este pagina comenzii, pe site-ul vanzatorului, in care se poate observa ca am primit serviciul respectiv (nu si la ce se aplica), si ca plata a fost acceptata.
Dar in OUG 34/2016 citesc ca in cazul comenzilor la distanta, returul se poate face in 14 zile fara a mai fi nevoie de justificari din partea consumatorului. Iar in art. 9-16 (cele referitoare la retragere din contract) nu e stipulat nimic despre modificari ireversibile facand exceptie.
In cel mai rau caz, din ce am citit la art. 14, vanzatorul poate returna doar o parte din bani, daca face dovada diminuarii valorii produsului.