avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 874 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Retur produse achizitionate online
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Retur produse achizitionate online

Buna ziua.

Am achizitionat un telefon mobil, o carcasa de protectie si o folie de protectie specifice telefonului. Dintr-o eroare, am fost nevoit sa comand separat garantia extinsa pentru telefon, pe care am achitat-o online, cu card-ul. Am receptionat produsele acum doua zile, plata lor fiind facuta prin ramburs.

Intre timp am constatat ca telefonul se incinge foarte tare din 2-3 aplicatii minore, astfel incat as dori sa returnez telefonul impreuna cu produsele comandate pentru el si serviciul de garantie extinsa.

Starea produselor este:

- telefon = desigilat; fara urme de uzura; 6 aplicatii (jocuri) dezinstalate - nu le mai pot reinstala deoarece erau aplicatii in dezvoltare, care nu au ajuns pe piata inca;
- carcasa = desigilata; montata si demontata pe si de pe telefon; fara urma de uzura;
- folie = desigilata; nefolosita

Intrebarile sunt:

1. Mai pot returna telefonul?
2. Daca da, pot returna si produsele pe care le-am luat pentru el?
3. Pentru serviciul de garantie extinsa pot cere banii inapoi, avand in vedere ca este luat pentru telefonul in cauza? Aici trebuie sa precizez urmatoarele:
- nu apare nicaieri la ce se aplica respectivul serviciu de garantie;
- nu am primit factura pentru aceasta tranzactie;
- tot ce am este pagina comenzii, pe site-ul vanzatorului, in care se poate observa ca am primit serviciul respectiv (nu si la ce se aplica), si ca plata a fost acceptata.
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 17:58, 5 Noiembrie 2018
nu cred ca il puteti returna, fiindca ati facut modificari ireversibile, daca am inteles corect.
Ultima modificare: Vineri, 2 Noiembrie 2018
adriandimitriu, utilizator
Intr-adevar, am facut modificari ireversibile.

Dar in OUG 34/2016 citesc ca in cazul comenzilor la distanta, returul se poate face in 14 zile fara a mai fi nevoie de justificari din partea consumatorului. Iar in art. 9-16 (cele referitoare la retragere din contract) nu e stipulat nimic despre modificari ireversibile facand exceptie.

In cel mai rau caz, din ce am citit la art. 14, vanzatorul poate returna doar o parte din bani, daca face dovada diminuarii valorii produsului.

Imi scapa ceva?
Imi cer scuze, e vorba de OUG 34/2014.
Situatia a avut o rezolvare nesperat de usoara.

Cei de la magazin au acceptat toate cele 3 produse (+ garantia extinsa) fara a pune vreo intrebare, exact cum spune ordonanta amintita mai sus.
Ultima modificare: Luni, 5 Noiembrie 2018
Asthazar, utilizator
felicitari, sunteti norocos sau magazinul are o politica comerciala mai prietenoasa decat legea (se mai intampla)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comanda facuta online cu ridicare din magazin Srb Srb Am urmatoarea situatie Am dat o comanda pe site dar cu ridicare personala din magazin In magazin am cerut sa fie desigilat (produsul electronic) pentru ... (vezi toată discuția)
Dreptul de retur al unui produs defect cristiulian cristiulian Buna ziua, Am o nelamurire in privinta unei comenzi facuta cu ceva timp in urma, la distanta. Dupa o prealabila consultare telefonica si citirea ... (vezi toată discuția)
Returnare produs achizionat din magazin Mihaileu1981 Mihaileu1981 Buna ziua, Vineri, 08.01.2016 am comandat online si ridicat de la sediul vanzatorului un telefon platind cu card de rate. Astazi, dorind sa-l returnez ... (vezi toată discuția)