Suntem o Asoc. de Propr. constituita in 2002 avand cont la Alpha Bank. Actualul presedinte este ales din 2004. In 2009, Asociatia a incheiat un Contract de Inchiriere cu Raiffeisen Bank. Aceasta ne-a obligat sa ne deschidem al 2-lea cont pt. a ne vira chiria lunara. Precizam ca facturile Asociatiei pentru incasarea utilitatilor furnizate agentilor economici, inclusiv Sucursalei Raiffeisen, contin contul asociatiei deschis la Alpha Bank. Cf. Legii 196/28.09.a.c. (Art.20 alin 1) trebuie sa avem in singur cont. Este legal ca pentru a inchide contul la Raiffeisen, sa depunem Certificat de grefa asa cum ni se solicita? Va multumim anticipat.
Almaris
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Unele banci solicita acest certificat de grefa care atesta componenta comitetului executiv la deschiderea contului, nu e ceva neobisnuit. Cadrul legal pentru asa ceva nu il cunosc. Dar asta nu impiedica sa fie cerute anumite documente. De exemplu, mai nou, pentru infiintarea asociatiei de proprietari se cere ca la dosar sa fie atasate cazier al presedintelui, desi in lege se cere sa dovedeasca ca nu a suferit condamnari in adunarea generala, nu la judecatorie, iar pentru cenzor documente doveditoare conform carora are studii economice sau juridice, desi din lege nu reiese ca ar fi necesar asa ceva.
cyan
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
@Almaris, daca nu exista cadru legal, nu au motive pentru care sa ceara diverse documente.
Si sa nu uitam, banca este chiriasul asociatiei si nu invers!
Daca eu as fi presedintele asociatiei respective le-as spune clar, eu sunt proprietarul, eu impun regulile, nu va convine, cautati in alta parte, chiriasi gasim. In cazul in care asociatia este din Bucuresti sau dintr-un oras, spatiul are vad, chiar nu exista motive pentru care proprietarii sa isi faca probleme cu inchirierea spatiului.
Iar pentru a lamuri situatia si cu juristii, le-as mari si chiria suficient incat sa inteleaga cine canta si cine danseaza. :)
Ultima modificare: Sâmbătă, 3 Noiembrie 2018 cyan, moderator
Tocmai asta este:in 2009 cand s-a semnat Contractul de Inchiriere ne-au cerut expres deschiderea al 2 lea cont la RB au considerat suficient sa-si faca o copie dupa PV din Registrul AG din 2008 care confirma cine era presedintele asoc. cu drept de semnatura (in fapt, acelasi din 2004). Acum cand trebuie aplicata L196/28.09.18 ne solicita telef.. Certificat. de grefa. Va multumim pt. sprijinul dvs. si speram sa revina si sa accepte conformarea cu cerinta L196/18.
Administratie
carmenss
Buna ziua,
Un administrator imobile doreste sa plateasca taxele salariale ale lui, in baza CIM pe perioada lunii aprilie...
unde merge?
in baza a carui ... (vezi toată discuția)