avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Nu stiu cum e cu concediul...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Nu stiu cum e cu concediul...

Sunt medic scolar si mai am 21 de zile lucratoare de efectuat din concediul pe anul acesta.Este pandemie de gripa si sigur nu mi se aproba concediu.Ba chiar vom munci voluntar...Se pot cumula zilele neefectuate de concediu pe anul urmator?Daca fac cerere de concediu si nu se aproba ce se poate intampla?
Daca se aproba sa intru in concediu se mai taie din salar cele patru zile ,,bugetare,,?
Multumes
Cel mai recent răspuns: Avocat FLORENTINA ALBU , Avocat 23:23, 13 Noiembrie 2009
1) Zilele de concediu se pot reporta pentru anul viitor.
2) Cererea de concediu neaprobata nu produce efecte - continuati activitatea si veti lua concediul cand angajatorul aproba.
Se pot cumula zilele de CO neefectuate in 2009, in anul 2010:
Art. 141 din codul muncii:
(1) Concediul de odihnă se efectuează în fiecare an.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), efectuarea concediului în anul următor este permisă numai în cazurile expres prevăzute de lege sau în cazurile prevăzute în contractul colectiv de muncă aplicabil.
(3) Angajatorul este obligat să acorde concediu, până la sfârşitul anului următor, tuturor salariaţilor care într-un an calendaristic nu au efectuat integral concediul de odihnă la care aveau dreptul.
4) Compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat este permisă numai în cazul încetării contractului individual de muncă.

Este o situatie care impune prezenta dvs. la serviciu, deci este posibil sa nu vi se aprobe cerere de CO.
Daca vi se aproba cererea de CO, potrivit Legii nr.329/2009 art.10 alin.6 "Zilele libere sau, după caz, reducerea programului de lucru prevăzute la alin. (1) şi la alin. (3)-(5) nu afectează durata concediului de odihnă anual"

~ final discuție ~