avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 739 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA suspendat si activitate nereluata dupa suspendare
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA suspendat si activitate nereluata dupa suspendare

Buna ziua,

Am infiintat un PFA in 2008 la dorinta angajatorului, astfel toti "angajatii" au devenit PFA si colaboratori ai firmei.
In 2011 s-a revenit la normal, adica am redevenit angajati, iar eu mi-am suspendat PFA-ul.
In 2014 a expirat perioada de suspendare de 3 ani, insa eu nu am facut nici un demers sa reiau activitatea, sa o suspend din nou sau sa radiez PFA-ul.
In viitor nu imi doresc sa lucrez ca PFA, dar ma gandesc ca niciodata nu se stie cand va fi nevoie de asa ceva (mai ales ca am avut multa bataie de cap la infiintare).

Ma tem de urmatoarele lucruri:
- daca nu fac nimic in continuare, sa ma trezesc cu o suma imensa de platit (amenda, penalizari, ....)
- daca ma duc sa ma interesez (eventual cu intentia de a suspenda/radia), la fel, sa nu ma trezesc ca am de platit o suma mare, care s-ar putea prescrie (daca trec 5 ani).

Mentionez ca atat timp cat am prestat ca PFA:
- am depus declaratii de venit regulat
- am platit punctual impozit, la sanatate, la fondul de pensii
Dupa suspendare, am fost atat la CAS, cat si la Casa de Pensii si am declarat suspendarea. De atunci sunt angajat si nu am avut nici o tangenta cu PFA.

Am cautat pe internet informarii despre PFA-ul meu si am gasit (pe totalfirme.ro si [ link extern ] .
De asemenea in totalfirme.ro este specificat ca nu am datorii la stat la sfarsitul lui 2017 si nici nu apar in Buletinul Procedurilor de Insolventa.

Am citit pe multe forumuri ca este obligatia mea de a relua activitatea dupa suspendare, dar nu am vazut nicaieri ce se intampla daca nu fac acest lucru.

Intrebari: