Daca un ofertant depune contestatie la autoritatea contractanta, in termen de o zi lucratoare trebuiesc instiintati toti ceilalti participanti la licitatie.
In ce termen se inainteaza ofertantului care a facut contestatie punctul de vedere al comisiei de evaluare oferte?
Firmelor participante li se comunica rezultatul procedurii, asa cum reiese din Raportul procedurii de atribuire. Daca in urma comunicarii acestui rezultat, unul dintre operatorii economici depune contestatie, de obicei, partea care se considera vatamata se adreseaza Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor. In termen de o zi lucratoare de la primirea contestatiei, autoritatea contractanta are obligatia sa-i instiinteze despre aceasta si pe ceilalti participanti inca implicati in procedura de atribuire. Instiintarea trebuie sa contina inclusiv o copie a contestatiei respective. In vederea solutionarii contestatiei, autoritatea contractanta are obligatia de a transmite Consiliului, in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data expirarii termenului prevazut la art. 205 alin. (1) din OUG 34/2006, punctul sau de vedere asupra acesteia, insotit de orice alte documente considerate edificatoare precum si, sub sanctiunea amenzii, o copie a dosarului achizitiei publice. Pana la primirea unui raspuns de la CNSC, procedura se suspenda. De-abia dupa primirea acestui raspuns, autoritatea contractanta le comunica si firmelor participante continutul acestuia. Oricum CNSC, prin decizia luata, anuleaza in tot sau in parte actul atacat ori obliga autoritatea contractanta sa emita un act sau sa dispuna orice alta masura necesara pentru inlaturarea actelor ce afecteaza procedura de atribuire.
Nu pot sa fiu de acord cu punctul de vedere exprimat mai sus. Mai intai trebuie verificata introducerea in termen a contestatiei. In functie de rezultatul acestei verificari, decurg obligatii legale diferite pentru autoritatea contractanta.
Mai mult, daca ar fi sa mergem pe scenariul propus de utilizatorul care a raspuns mai sus, punctul de vedere al AC trebui transmis conform prevederilor legale in acelasi termen si catre CNSC si catre contestatar. Ar fi chiar haios sa nu se comunice contestatorului decat dupa judecarea contestatiei de catre CNSC.
Nu a zis nimeni ca nu se verifica introducerea in termen a contestatiei. Discutiile facute anterior se refera la acele contestatii care au fost introduse in termenul pe care autoritatea contractanta este obligata sa-l aduca la cunostinta firmelor atunci cand se face comunicarea rezultatului procedurii. Repet, ideile expuse se refera la acele contestatii intemeiate. Cand se trimite la CNSC punctul de vedere al autoritatii contractante, celorlalte firme li se aduce la cunostinta faptul ca s-a depus contestatie si nu punctul de vedere al Comisiei de evaluare. Imi pare rau sa va contrazic, dar acesta este parcursul, nu pentru ca asa vreau eu personal, ci pentru ca asa scrie la lege.
In primul rand, imi cer scuze daca am ofensat fara voie pe cineva.
In al doilea rand, mergand pe scenariul introducerii la CNSC si comunicarii catre AC a contestatiei in termen, obligatiile AC sunt urmatoarele:
- in termen de o zi lucratoare de la primirea contestatiei - comunicarea introducerii contestatiei la CNSC insotita de o copie a acesteia catre toti operatorii economici participanti la procedura (art. 271 alin. 2 din OUG 34/2006);
- in termen de 3 zile lucratoare de la expirarea termenului legal de depunere a contestatiilor - transmiterea catre CNSC a punctului de vedere asupra contestatiei insotit de orice alte documente considerate edificatoare si de o copie a dosarului achizitiei publice (s.n. in stadiul existent la momentul respectiv) (art. 274 alin. 1 din OUG 34/2006);
- in termen de 3 zile lucratoare de la expirarea termenului legal de depunere a contestatiilor - transmiterea catre contestator/contestatori a punctului de vedere asupra contestatiei (art. 274 alin. 1 din OUG 34/2006).
Astept pareri contrare bazate pe texte de lege sau exemple de jurisprudenta.