Din greșeală, am trimis unui client un produs gratuit (am omis să trecem pe AWB valoarea rambursului) dar el pretinde că a plătit curierului expediția. Cum ne putem recupera banii?
Noi operam un magazin online in Cadrul Emag (suntem parteneri) si avem o problema cu un client caruia i-am trimis un produs gratuit omitand sa trecem pe AWB valoarea rambursului.
Situatia este in felul urmator:
In luna decembrie clientul respectiv a comandat cu ramburs un produs la un pret destul de mare.
Fiind o luna mai aglomerata am completat gresit AWB-ul, la ramburs trecand 0 Lei, iar suma de plata am trecut-o la valoarea declarata a coletului (valoarea asigurata).
Clientul a primit gratuit expeditia la jumatatea lunii decembrie, dar nu a anuntat ca ceva nu ar fi in regula.
La inceputul anului cand am facut verificarea incasarilor de la curier am constatat problema si am contactat clientul.
La inceput persoana respectiva a parut uimita si a insinuat ca "ne tinem de glume" si ca ea a platit expeditia.
A doua zi i-am trimis prin email toate documentele (AWB, Situatie comanda Emag, Factura, Verificare status expeditie curier) prin care noi justificam ca s-a produs o greseala si ca trebuie sa plateasca produsul.
Am discutat iarasi telefonic cu persoana respectiva (cu gandul de a gasi o solutie prin care sa rezolvam elegant situatia) si a ramas ca va contacta si ne va trimite chitanta de la curier, deoarece inca sustinea ca a platit si ca noi ne tinem de glume.
Astazi trebuia sa ne trimita chitanta, am resunat sa vedem daca a rezolvat ceva, dar surpriza, ne-a blocat numarul de telefon...
Din punctul meu de vedere clientul este constient de faptul ca a primit un bun gratuit nemeritat (fara ramburs) si intentioneaza sa faca tot posibilul pentru a nu plati. Cam asta cred ca este mentalitatea.
Exista o posibilitate de a constrange clientul sa rezolve problema inainte de a ajunge la recuperare (intentionam sa predam cazul unei firme de recuperari sume mici)?
Ma gandeam cumva sa depunem inclusiv o plangere la politie, dar nu stiu daca e de competenta lor.
icoman
Utilizator 5din 7 utilizatori consideră acest răspuns util
Gresit domnule Demus si ceilalti ce luati partea clientilor astia seriosi !
Probe exista destule domnule Demus si dl Cosmin le-a enumerat deja, incluzand omisiunea trecerii valorii rambursului pe AWB.
In primul rand exista e-mail-uri catre acel client, comanda clientului, etc .. cu costul produsului, probabil si factura trimisa pe email. Este imposibil sa ne rezumam la faptul ca nu luase la cunoștința clientul ca are x lei de plata ptr colet, iar faptul ca a blocat nr de tel trimite firma la ultima solutie : darea in judecata.
GermanAlex
Utilizator 6din 7 utilizatori consideră acest răspuns util
Pe calea civila e normal sa se poata. Clientul a comandat un produs, i s-a livrat dar nu l-a platit. Nici nu conteaza de ce si cum. Nu e important ca AWB in sus si jos, ca, curierul a luat sau nu banii (nici nu avea cum ca nu era suma). PS Si mie mi s-a intamplat sa imi vina cu AWB gresit pe 0. Am observat si am sunat la firma. Au recunoscut greseala si le-am virat banii.
flodan
Utilizator 6din 8 utilizatori consideră acest răspuns util
Cata maturitate! Exista comanda plasata pe emag cu valoarea respectiva care ar fi trebuit achitata. Exista factura emisa. Exista evidente. Vai mama noastra de natie oportunista si cu tupeu!
flodan
Utilizator 1din 4 utilizatori consideră acest răspuns util