avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 899 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Nerespectarea celor 15 zile ca termen de reparatie, ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Nerespectarea celor 15 zile ca termen de reparatie, chiar daca s-au facut sesizari si s-a luat la cunostiinta.

Buna ziua ! Va rog mult, as avea nevoie de ajutor !
Am achizitionat pe data de 17.11.2017 un telefon Iphone 7 32GB Black . Totul a decurs perfect pana pe data de 26.12.2018 cand acesta a inceput sa scoata fum la contactul cu incarcatorul si nu s-a mai deschis. Pe data de 27.12.2018 l-am prezentat la garantie la sediul Flanco Braila in cutia originala cu accesorii , am completat formularul de aviz prelucrare produs defect iar apoi l-am expediat in service. La cateva zile am fost sunat de un operator Flanco cum ca trebuie sa dezactivez functia de localizare pentru a putea fi trimis telefonul in service. Dupa cateva zile de cercetari, am descoperit cum sa opresc functia de localizare online iar pentru a realiza acest lucru aveam nevoie de codul IMEI al telefonului care se afla in dispozitiv in setari sau pe cutia sa. Neavand cutia deoarece am lasat-o odata cu telefonul la Flanco , i-am sunat pe acestia pentru a imi comunica IMEI-ul telefonic, din pacate nu mi-a raspuns niciun operator la telefon asa ca le-am lasat totusi un mesaj. Au trecut cateva zile si nu am primit niciun raspuns asa ca am decis sa sun iar la Flanco din nevoia IMEI-ului. Acestia mi-au raspuns de data aceasta si mi l-au comunicat iar apoi am intrat online pe site-ul apple si am dezactivat-o. Odata cu dezactivarea localizarii i-am anuntat si pe cei de la Flanco pentru a putea trimite telefonul in service. Pe data de 10 ianuarie 2019 (destul de tarziu tinand cont ca problema a inceput de pe 27 decembrie 2018) acestia mi-au trimis telefonul in service. Astazi, pe data de 31 ianuarie 2019 . neprimind telefonul din service sau macar vreun detaliu in legatura cu starea produsului si depasind cu mult termenul legal de 15 zile de asteptare, am decis sa ma duc personal la sediul Flanco Braila pentru a-mi cere contravaloarea produsului. Discutand cu o angajata Flanco, aceasta a refuzat sa imi ofere banii inapoi, oferindu-mi un voucher de 300 de lei pentru timpul asteptat. Bineinteles, am refuzat voucher-ul, cerand banii inapoi sau inlocuirea produsului, conform legii. Aceasta mi-a spus ca telefonul imi va ajunge astazi intr-o ora sau chiar mai putin refuzand din nou sa imi ofere banii. Dupa 30-40 min de asteptat in magazin, aceasta vine din depozit cu telefonul , insistand sa il accept. Am refuzat acest lucru , scriind pe garantie refuzul din cauza depasirii celor 15 zile legale de reparatie, fiind indrumat de un operator ANPC . Dupa 2 ore, am fost sunat de catre un operator Flanco Bucuresti, spunandu-mi ca imi ofera un voucher de 500 lei online daca ma duc astazi sa imi ridic telefonul din magazin.
Sincer, as dori banii inapoi dar nu stiu demersul pe care ar trebui sa il fac in continuare, tinand cont ca acestia refuza sa ii ofere, neoferind nicio explicatie, eu fiind indreptatit prin lege sa ii primesc.
Intrebarile mele sunt:
1. Imi pot primi banii inapoi si daca da cum as putea face asta ?
2. Inainte de instanta sunt alti pasi legali?
3. Avand in vedere ca in instanta dureaza cateva luni pana se rezolva cazul, exista o lege prin care pot cere banii inapoi ? Ma refer ca pana se termina procesul sa nu astept dupa telefon.
Cel mai recent răspuns: Robert_88 , utilizator 05:34, 14 Februarie 2019
daca vanzatorul nu va ramburseaza banii, singura posibilitate este actiunea in justitie. inainte de aceasta e necesar sa incercati o reconciliere cu vanzatorul. dovada incercarii o veti depune in cadrul procesului, deci trebuie sa fie intr-o forma scrisa. e util sa sesizati si ANPC.
Buna, oare poti sa imi zici cum s-a rezolvat cazul? Trec si eu printr-o situatie similara :(, doar ca eu nici telefon reparat nici bani nu mai primesc, si ce-i de la evomag nu raspund la telefon pentru nimica in lume.
Multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produs in garantie de peste 45 zile fara nicio informatie despre starea lui virturs virturs Buna ziua. Am o problema cu un produs in garantie la EvoMag. Acesta a intrat in service in data de 2 octombrie. Pe 17 octombrie am sunat la customer care, ... (vezi toată discuția)
Garantie indisponibila expertofexpert expertofexpert Salutari, Am vrut sa duc la service garantie o trotineta Joyor achizitionata de la evomag. Service-ul colaborator este singurul autorizat Joyor conform ... (vezi toată discuția)
Retur produs electrocasnic - masina de spalat- pentru a fi schimbat cu alt model liviu_z liviu_z Am achizitionat o masina de spalat rufe cu capacitate de 7kg de la un magazin online pe data de 12.04.2013 (vineri),folosind pentru plata produsului si un ... (vezi toată discuția)