Locuiesc la casa. Am contract individual de furnizare a apei potabile cu APA CANAL SA. Ei au montat apometre care se pot citi din strada. Pe o perioada de 6 luni nu am mai consumat apa de la ei, apa consumand dintr-un put forat de noi in curte. Desi nu mai consumam apa (apometru indicand acelasi index timp de 6 luni) am primit facturi cu cate 4mc lunar, facturi pe care le-am si platit. Considerand ca e o greseala am mers la societate si le-am spus ca am consumat apa in lunile respective din sursa mea proprie, si nu de la ei. Din ziua discutiei eu am inchis sursa mea de apa si consum apa iar de la ei. In cele 6 luni eu am platit 24mc fara sa consum 1 gram de apa. Apomerul indica acum cu 24 de mc mai putin decat factura actuala. Am refuzat sa platesc ultimele 3 facturi motiv pentru care am primit pe cea de a 3 factura si penalizari. Ajutati-ma cu un raspuns, va rog!
Ce solutii legale sunt in cazul in care eu n-am consumat apa de la ei iar societatea apa canal nu vrea sa-mi scada cei 24 mc. Lor le-am explcat verbal dar nu vor sa accepte situatia. Cui trebuie sa ma mai adresez?
Platit factura, creati cont online sau trimiteti poze cu indexul, impreuna cu cerere scrisa in care cereti regularizarea, puteti incerca o a doua cerere scrisa de debransare sau reziliere contract. Dupa fix o luna actionati in instanta refuzul returnarii banilor. Ar trebui sa primiti banii inapoi dupa deschidere inainte de instanta, dar variaza de la o situatie la alta. Cert e ca in instanta probabil veti castiga dar veti platii avocatul. Actiunea este similara la electricitate, unde daca la regularizare se observa o deficienta pe minus de peste o anumita suma (stipulata in contract) - de obicei 100 RON se poate cere returnarea banilor sau asteptarea amortizarii in facturile viitoare (la latitudinea uneia dintre parti - tot mentionata in contract). In cazul debransarii datoria trebuie inapoiata.
Va sfatuiesc sa cititi contractul si sa gasiti aceste paragrafe, puteti cere un contract tip de bransament de la firma respectiva (daca nu aveti contractul), mentionati in cerere articolul in baza caruia doriti returnare datoriei. Refuzul de returnare a banilor platiti in avans la regularizare se considera furt si este tratat ca atare, in cazul in care exista o reziliere de contract