Pe data de 07.11.2009 m-am prezentat la magazinul Germanos din Piata Victoriei Nr 5 (Tel: 0256309456) Timisoara cu telefonul marca Motorola Z6 pentru reparatii.
Conform actelor atasate, telefonul a fost cumparat prin achizitionarea unui abonament Cosmote si este in garantie.
Telefonului i s-a dezlipit discul central care acopera tastele de navigare. Telefonul este impecabil, nu are nici cea mai mica zgarietura, sau vreun semn de lovire. A fost mereu pastrat si manipulat cu grija. Discul in cauza s-a deprins pur si simplu, cauza evidenta fiind insuficienta sau calitatea slaba a adezivului folosit.
Pe data de 13.11.2009 conform fisei de reparatie atasata, mi s-a transmis ca Motorola refuza reparatia pe motiv ca "tastatura nu face obiectul garantiei".
Cand am cerut motivarea prima data au incercat sa invoce utilizarea necorespunzatoare sau accident, dar cand au realizat ca telefonul arata ca nou
au invocat punctul 7 aliniatul nr. 2 din contractul de garantie (de asemnea atasat).
Precizez ca nu am semnat fisa de reparatie si am refuzat sa ridic telefonul. Personalul Cosmote mi-a dat dreptate si s-a incercat o re-negociere cu Motorola
dar acestia au refuzat reparatia.
Parerea mea este ca vanzatorul, respectiv fabricatul, fiecare sau in parte s-au facut vinovati de incalcarea urmatoarelor articole: 3d, 9, 10e, 12 din
OG 21/1992 si se afla in situatia precizata de articolul 46j din OG 21/1992.
In plus, clauza invocata "Defectele de orice fel aparute ca urmare a uzurii in urma folosirii produsului in conditii normale nu fac obiectul garantiei" din
contractul de garantie se califica, dupa parerea mea, drept o clauza abuziva conform legii 37/2002. Si conform articolului 425 din aceeasi lege 37/2002
este nula.
Conform acestei cauze Germanos/Motorola poate efectua numai reparatiile care le convin din punct de vedere economic. Prin aceasta clauza Germanos/Motorola
introduce limite arbitrare si subiective de calificare a unui telefon in vederea repararii, exact ce amendeaza "clauza abuziva" din legea 37/2002.
Ce inseamna uzura pentru un telefon vechi de 11 luni care, estetic, practic arata ca nou, dar i se dezlipeste discul central?
-----------------------
Relativ la povestea de mai sus, va rog sa va exprimati opinia daca am dreptate, si/sau ce se poate face. Oricum voi depune o plangere la OPC in zilele urmatoare.
Daca nu am fost prea clar imi cer scuze. Sesizarea am facut-o la OPC Timis, locuind in Timisoara. Raspunsul este semnat de un comisar. In aceste conditii, unde altundeva as putea sa mai sesizez aceasta problema?
Multumesc pentru orice alte detalii si sfaturi.
Vreau sa va multumesc foarte mult pentru ajutor. Se pare ca ideea dumneavoastra a facut diferenta. Ieri am fost sunat de inginer de service de la Motorola care mi-a cerut sa retrimit telefonul in service.
Avand acest mic succes impreuna, vroiam sa va intreb ce parere aveti de clauza abuziva din contractul de garantie (7 punctul 2) pe care il aveti scanat printre fisierele trimise. Putem face ceva despre asta?
Garantie automobil
mirafarm
Buna ziua,
Vă scriu in ideea ca cineva ma poate indruma in rezolvarea urmatoarei probleme:
In luna februarie 2012 am achizitionat un autoturism de teren in ... (vezi toată discuția)