BUNA, Ma numesc lucian si am infiintat de curand un Pfa. Sunt la inceput si as dorii sa stiu cum se complecteaza chitantierul si facturierul?
Va multumesc?
Trebuie mai intai sa dati detalii adica vindeti bunuri sau prestati servicii.
Daca prestati servicii, trebuie sa aveti contract de prestari servicii cu beneficiarul. Daca aceste servicii se repeta periodic cu acelasi benefiiar, semnati cu el un contract general de colaborare in care sa specificati ca petnru fiecare lucrare urmeaza sa va ea comanda. Apoi dupa ce dumneavoastra va terminati treaba si predati lucrarea, sa incheiati raport de activitate in care apare clar ceea ce ati facut si semnatura beneficiarului care confirma ca v-ati facut treaba. Si numai dupa aceea intocmiti factura. Si chitanta doar atunci cand primiti banii.
Factura cuprinde denumirea servicilui prestat conform datelor din raportul de activitate.
Va faceti separat un tabel cu servicile prestate catre toti beneficiarii si pretul pe ora sau alta unitate de masura pe care il percepeti si pe care il treceti in contractul general.
Acum ca ati precizat concret ce activitate aveti autorizata, da, ramane valabil ceea ce v-am scris mai sus, numai ca in loc de chitanta veti atasa bonul fiscal de la casa de marcat cu jurnal electronic care e obligatorie si pe care o veti fiscaliza la finante prin firma de unde o veti cumpara la adresa unde aveti efectiv atelierul ca punct de lucru si pe baza copiei certificatului constatator de la registrul comertului primit la inregstrarea pfa.
Apoi raportul cu incasarile scos zilnic de la casa de marcat il treceti in registrul jurnal de incasari si plati. In el mai treceti platile facute zilnic pe pfa pe baza bonului fiscal sau chitantei.
Mai veti completa registrul de inventar in care treceti la data si cu valoarea din factura daca va cumparati pe pfa scule si alte utilaje necesare.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.