avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din Asociația de Proprietarii, știind ce spune Legea nr. 196/2018, art. 28 ?

Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din Asociația de Proprietarii, știind ce spune Legea nr. 196/2018, art. 28, că avem dreptul să consultăm și să foto-copiem ORICE DOCUMENTE ale Asociației de Proprietari, știind că acestea sunt și în proprietatea noastră, mai ales că noi le plătim indemnizațiile acestora ?
Mă refer în special la contractele șefilor Asociației, dar și ale celorlalți angajați, mai ales Contractul de Muncă al administratorului și Contractul de Mandat al Președintelui Asociației de Proprietari.
Știu că nu am avea dreptul să consultăm orice contract decât în cazul în care ar exista vreo Clauză de Confidențialitate, dar asta ar intra în contradicție cu art. 28 sau 29.
Ultima modificare: Miercuri, 10 Aprilie 2019
flory_mr, utilizator
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 14:13, 13 Aprilie 2019
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule Adam Grecu , sunt lucruri care in mare parte aveti dreptate , exemplu cu foto contract de munca - nici eu nu sunt de acord cu aceasta , dar cu prezentarea , da .
Nici mie cei din asociatie nu au dorit sa mi prezinte un contact de munca ( de fapt toate ) dar instanta a hotarat acest lucru .
Ce am dorit cu aceasta ocazie ? pai in primul rand salariu care nu il stiam cu toate ca este la gramada ( contracte de munca , de mandat ) si alte clauze : zile de odihna , orarul ( programul de lucru ) etc.
Cat despre @flory_mr , isi spune " oful " si daca nu doriti , nu raspundeti , oricum consider ca are cunostiinte in ale asociatiilor
De aflat le puteti afla...zile de odihna,programul de lucru....sper sa va ajute.Dar, tineti cont ca omul nu poate sa-si ia concediu, ar insemna sa nu faca plati, sa nu vina la incasari...poate, printre picaturi mai pleaca si el pe undeva.Cat despre program...are ora sau cat sta la incasari,in rest de acasa...nu se poate contabiliza, daca vreti sa il vedeti cat munceste efectiv. S-ar putea daca asociatia ii pune la dispozitie la sediu calculator si tot ce-i mai trebuie.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Mare-i "durerea" pentru unii ca nu stiu ei ce face administratorul, care-i programul, cat munceste, cat se odihneste - ca doar este "platit regeste". Este platit cu cat a negociat administratorul salariul pentru munca pe care o presteaza in asociatie, conform fisei postului.
Daca ari chiar asa - platit "regeste" si daca vorbim despre angajarea unui administrator de imobile din Bucuresti, s-ar inscrie la concurs - fara numar, adica ar fi o coada de oameni pana la Ploiesti... Da de unde, pot sa va dau numeroase exemple, dar cred ca nu este cazul. Daca sunt doritori, explic cu placere.
Nu stiti ce contine fisa postului - pai puteti afla foarte simplu..., nici acest document nu vi se pune la dispozitie? dar de citit prev. L 196/2019, art. 66-69 ati auzit? Incercati sa lecturati aceste atributii ale administratorului si nu va mai trebuie nicio fisa a postului. Si daca credeti ca toate acestea sunt toate atributiile admin-ului, opinia mea este ca va inselati. Mai sunt, pentru ca majoritatea proprietarilor (se observa si din discutiile de pe forum - am vorbit, am discutat cu administratorul ...), in loc sa discute cu presedintele, discuta cu administratorul. daca se sparge o teava la ora 2:30, pe cine suna oamenii, pe presedinte? Da de unde ...
Ce sa mai discutam, daca administrarea condominiului se face printr-o firma specializata. Cum credeti ca se discuta costurile cu privire la prestarile de servicii furnizate asociatiei de proprietari?
Nu v-ati lega de ce face un parlamentar la serviciu, cate ore munceste si cate doarme in parlament, cate tigari fumeaza, cate ore merge cu avionul (ca tot le platim si pe astea) - dar ne intereseaza a dracu' cati firfirei incaseaza administratorul de imobile de la asociatie!
Aici este problema si pe aceste nimicuri se bazeaza baietii cand ne solicita votul. Ne dau teme de discutii, sa ne tina ocupati si sa nu ne mai gandim la ce se petrece cu tara.... Asta vrem - asta ne dau, nici mai mult nici mai putin!

Sa fiti sanatosi!

Adam Grecu a scris:

Ce metoda vedeți dvs. ca vreau sa schimb domnule?
Pot eu sa ma dau peste cap ca Fat Frumos si tot nu reușesc sa schimb ceva ceea ce este legiferat. Încerc sa spun si chiar sa accentuez ca punem întrebări pe forum, asa de-a dragul de a posta, iată: omu' nos' vrea sa vadă, sa foto-copiem contractele de munca, fisa postului si mai stiu eu ce mai vrea sa afle. Are dreptul ? Daca ne luam după Codul muncii - nu este permis. Daca ne luam după Legea 196, cică da, dvs. aveti dreptul, însă la drept vorbind cu ce v-ar ajuta pe dvs. sa aveti o fotocopie a contractului de munca al administratorului - când, bănuiesc ca singura informatie care va sta în minte ar fi - care este salariul acestuia, da ?
------------------------------------------
Vreau sa spun ca mai ales @flory_mr „bate moneda” pe orice subiect de parca ar fi cel mai neinformat om din lume - dumneta chiar nu sesizezi aceste lucruri? Va spun eu, mâine-poimâine o sa ne întrebe: este adevărat ca iarba din parcul nostru este verde? Ori la iarna: - zăpada la asociația noastră are culoarea alba - este adevărat ? La voi este la fel ?

Deja văd o tot mai mare agitație la dvs., ca și cum ați fi în pericol, știind că am invocat câteva articole de legi care vă obligă pe toți șefii și angajații Asociației să fiți total transparenți, inclusiv în legătură cu contractele voastre ... odată ce noi, proprietarii, vă plătim, trebuie să ne arătați absolut totul din activitatea dvs. zilnică, atât timp cât aveți un program orar pentru care trebuie să ne dați socoteală dacă o faceți legal și corect.
Din păcate pentru dvs., eu nu am deschis Topicul ăsta doar pentru a vedea salariile din Contractele șefilor și angajaților A.P.71 Brăila (s-au afișat, în sfârșit, odată cu noua conducere, prin Octombrie 2018, după ce timp de 4 ani salariile lor parcă erau Secrete de Stat), ci vreau să văd pur și simple ce scrie în acele contracte, dacă s-au întocmit legal, strict conform legislației care era în vigoare la momentul încheierii acestora.
Noi am avut un fals administrator, care avea atestatul expirat din 2005 (deci, nu era atestat odată la 3 ani) și, în plus, am auzit că el era angajatul ... contabilei A.P.71 Brăila (!?), care, la rândul ei, administrează alte 3 Asociații de Proprietari ... doar că legislația o obliga să aibă toți angajații ei cu atestat.
Acesta, văzând că în procesele mele cu A.P.71 tot amintesc de faptul că el nu era atestat, s-a dus la viceprimar și în Nov. 2017 a obținut un nou atestat, dar sunt aproape sigur că nu a fost niciun examen pe care să-l ia cu minim nota 7.
Ăsta e motivul pentru care cer să văd și contractele din Asociație, pentru că nu s-au încheiat conform legilor în vigoare, noi plătind niște indivizi cu contrate NULE ABSOLUT.
Nu mai zic de faptul că eu, câștigând 3 procese cu obiectul Nulitatea Absolută a hotărârilor Adunărilor Generale din anii fiscali 2015-2018, am cerut și Nulitatea Absolută a contractelor din A.P.71 Brăila, ceea ce va duce la dizolvarea Asociației și la returnarea banilor luați ilegal proprietarilor, mai ales pentru indemnizații și salarii, deoarece ele s-au votat în minim 3 false Adunări Generale, pe care mai multe Instanțe din Brăila le-au anulat retroactiv.
Dacă au vrut procese abuzive și ilegale încă din Iunie 2014, am jurat că nu-i las până nu-mi vor returna banii impuși ilegal pe listele de plată lunare, ceruți mai ales în urma unor Adunări Generale declarate NULE ABSOLUT de către judecătorii din Instanțele brăilene (minim 3 judecători erau și sunt în organele de conducere ale Judecătoriei și ale Tribunalului Brăila, deci nu am câștigat pe baza unor judecători novice).

Adam Grecu, te rog, de-acum să nu mă mai ataci, ci doar să discuți doar la subiectul Topicului, pentru că din dezbaterile noastre, au tot mai mulți de învățat, să se apere împotriva multor infractori care conduc Asociațiile de Proprietari (nu doar la A.P.71 Brăila sunt, ci în marea majoritate a Asociațiilor, deoarece le cer forțat bani „blocatarilor” pe listele de plată lunare, fără a calcula legal și corect sumele „plantate” acolo, ca și cum am plăti „Taxa de Șmecher” unor mafioți).
Când dovedim că ne-au furat, cu legile în mână, nimeni nu ia nicio măsură, și asta e grav, pentru că ne-am săturat să plătim niște incompetenți sau chiar hoți, care „cerșesc” bani unor proprietari care abia își duc traiul zilnic !
Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Aprilie 2019
flory_mr, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine stabileste majorarea salariului presedintelui asociatiei de proprietari? GeorgetaAnca GeorgetaAnca Conform Legii nr. 196/2018 , cap. V, art. 58, (1) \"Presedintele asociatiei de proprietari si membrii comitetului executiv pot fi remunerati pe baza unui ... (vezi toată discuția)
Registrul de corespondență și ștampila stau în apartamentul președintelui și nu mai putem înregistra petițiile și contestațiile - ce măsuri putem lua ? flory_mr flory_mr Vineri, 16.08.2019 am vrut să depun la sediul ilegal al Asociației încă o cerere pentru a consulta și de a foto-copia ORICE DOCUMENT AL A.P.71 Brăila, ... (vezi toată discuția)
Ați mai auzit să existe funcția de administrator delegat într-o asociație de proprietari, sau dacă o asociație poate avea doi administratori - unul tehnic, unul contabil ? flory_mr flory_mr Ați mai auzit să existe funcția de Administrator Delegat într-o Asociație de Proprietari, sau dacă o Asociație poate avea doi administratori - unul ... (vezi toată discuția)