Buna ziua,
am achizitionat dintr-un magazin online o scula electrica . Am primit un produs care a fost expus in showroom si prezenta julituri o eticheta de pret decolorata de expunerea la soare (semn ca a stat pe raft vreme indelungata) si o indoitura care scadea precizia sculei, facand-o practic inutilizabila pentru ce imi trebuia mie. Pozitia magazinului este ca produsul expus in showroom este tot produs nou.
Intrebarea mea este daca exista o prevedere legala care sa impiedice un magazin online sa vanda un produs expus pe raft, sau macar sa il oblige sa specifice starea produsului.
Am facut retur insa firma refuza sa imi plateasca transportul de retur (38lei), pe motiv ca pe site-ul lor e specificat ca pentru garantie consumatorul suporta costurile de expediere.
Ori eu am cumparat un produs cu defect, nu consider ca e corect sa suport vreun cost pentru ca nu am primit ceea ce trebuia sa primesc.
Este vreo lege care sa imi dea dreptate in cazul expus mai sus?
un produs nou este unul nefolosit, sigilat, cu garantie legala. poate sa fie expus in showroom, daca specificatia lui nu are de suferit (nu e vorba de produse alimentare, haine, incaltaminte, etc.). unii vanzatori fac un discount, altii nu. nu exista vreo prevedere legala in privinta asta.
daca insa produsul e neconform (cum sustineti), nu va ramane decat sa cereti revenirea la conformitate, conform legii.
cat despre plata, legea 443/ 2009 prevede ca produsele neconforme aflate in garantie sunt scutite de plati de orice fel (art 10, 11).
daca, dimpotriva, ati dorit sa returnati produsul atunci trebuie sa platiti transportul.