Dețin un apartament într-un bloc, iar aproape în fiecare lună, asociația de locatari de care aparțin, trece fiecărui apartament o anumită cantitate de apă (0,6 mc; 0,8 mc; 1 mc, 1,1 mc) pe lângă cea înregistrată de apometre.
Având în vedere că fiecare apartament are aprometrele proprii și când se citește apometrul de la subsol, întotdeauna ni se spune că nu corespund cantitățile. Trebuie menționat faptul că nu există pierderi de apă vizile la subsolul blocului.
Cui aș putea să mă adresez în acest caz, deoarece nu consider că este corect ca toți locatarii să plătească pentru apa neconsumată?
Nu e nimic anormal în modul în care procedează asociația :
1.Exista o diferență între suma consumurilor declarate de proprietari și valoarea lunara măsurată de apometrul de branșament.
2. Legea spune ca aceasta cheltuiala trebuie repartizata pe toți proprietarii care consuma acea apa.
3. Motivele diferenței de consum pot fi diverse, de la vecini hoți, instalații interne cu pierderi sub limita de măsurabilitate, pina la apometre defecte.
4. Pina la aflarea adevărului (dacă el poate fi aflat) trebuie respectata legea.
Intotdeauna exista diferente intre factura si total indexi declarati de consumatori
Diferentele pot fi explicate inclusiv prin corectitudine,modalitatea de comunicare consum apa
Multi consumatori nu declara indexul real ,sau fac erori de comunicare index inclusiv prin omiterea fractiilor de metri cubi apa consumata
Legal suplimentul de apa rezultat intre factura si total indexi raportati de consumatori se repartizeaza tuturor consumatorilor
Legiuitorul nu prevazut insa modalitatea de repartizare supliment consum apa,astfel ca exista 3 variante de repartizare supliment consum apa,variante care nu sunt perfecte si care de multe ori genereaza dispute intre consumatori
Varianta de repartizare supliment consum apa este decisa de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari