avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 964 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Dubla impozitare - CAS si CASS percepute de 2 ori
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Dubla impozitare - CAS si CASS percepute de 2 ori

Sunt medic. Am fost pensionat la limita de varsta de 55 ani, eu fiind ofiter medic (medic militar). In prezent, continui sa prestez garzi in spitale ca PFI.
Mi se percepe CAS si CASS de 2 ori - odata din pensie, iar a doua oara din veniturile obtinute ca si PFI.
E legal sau e un abuz? Unde ma pot adresa ca sa reglementez aceasta problema a dublei impozitari?
Cel mai recent răspuns: unteolog , utilizator 16:35, 11 Iunie 2019
In primul rand la venitul din pensie vi se opreste daca e cazul impozit pe venit si contributia la sanatate, nu si cas adica contributia la pensie. Separat, la acel venit din PFI ar trebui sa platiti doar impozit pe venit si contributie la sanatate in anumite conditii. Luati legatura cu cei cu care aveti semnat contractul de prestari servicii pentru PFI.
Pentru pensiile din sistemul public nu se retine CAS si nici CASS.
Cred ca si la pensiile militare se aplica acelasi tratament fiscal.
Ultima modificare: Miercuri, 5 Iunie 2019
Carp Mircea, utilizator

Carp Mircea a scris:

Pentru pensiile din sistemul public nu se retine CAS si nici CASS.
Cred ca si la pensiile militare se aplica acelasi tratament fiscal.

Ba da, se retine si CAs si CASS pentru pensiile militare. Nu stiu cum se procedeaza in cazul pensiilor civile.

george-neagu a scris:

In primul rand la venitul din pensie vi se opreste daca e cazul impozit pe venit si contributia la sanatate, nu si cas adica contributia la pensie. Separat, la acel venit din PFI ar trebui sa platiti doar impozit pe venit si contributie la sanatate in anumite conditii. Luati legatura cu cei cu care aveti semnat contractul de prestari servicii pentru PFI.