Cum procedăm în cazul în care conducerea Asociației de Proprietari nu a convocat proprietarii pentru Adunarea Generală anuală obligatorie, astfel neavând niciun Buget Anual obligatoriu ?
Cum procedează alți președinți de Asociații care intră pe acest Forum de Discuții, în cazul în care nu s-a putut convoca legal Adunarea Generală din anul fiscal 2019, știind că Asociația respectivă are minim 200 de proprietari ce locuiesc în mai multe blocuri (Condominii) - e extrem de greu și costisitor să trimiți Scrisori Recomandate pentru sute de proprietari plecați din localitate (cu a doua reședință) și, la final, să nu ai confirmarea de primire a Convocatoarelor trimise ?
Conducerea Asociației mai are vreun drept legal să impună pe listele de plată sumele pentru fondurile comune (inclusiv pentru fondul de salarii lunar Brut) dacă nu există niciun Buget Anual votat în anul fiscal 2019 (dacă nu s-a convocat deloc Adunarea Generală, să existe hotărâri care să aprobe aceste fonduri sau cheltuieli comune) ?
Eu zic că în cadrul unui proces, Instanțele de judecată vor declara Nulitatea Absolută a deciziilor luate de către Comitetul Executiv fără aprobarea Adunării Generale anuale a Asociației de Proprietari și fără un Buget Anual votat în anul fiscal respectiv.
Se știe că fără consimțământul proprietarilor în Adunările Generale anuale, este ilegală (nulă absolut) orice decizie luată fără votul acestora și astfel fondurile comune ar trebui stornate.
Aștept dezbateri și păreri contrarii, dar să se bazeze doar pe textul legilor în vigoare.
Nu vreau sa influentez dar logica "da cu barosul" nu-mi pare adaptata situatiei!
O AP cu 200 de membri are de gestionat probleme in permanenta.
Prin neplata fondurilor care sunt necesare functionarii AP-ului si condamnarea AP-ului in instanta la stornarea sumelor deja platite, a cheltuielilor de judecata , etc..., se risca punerea in pana a functionarii AP-ului!!!
O actiune fiind necesara, eu sfatuiesc obligarea AP-ului sa intre in legalitate prin sesizari, primarie si politie!!!
Daca in urma acestor sesizari AP-ul nu-si corecteaza comportamentul se va da in judecata AP-ul pt nerespectarea legii in materie de convocare al AG-ului in cederea adoptarii de decizii de functionare (in + aveti si probele investigatiilor facute de primarie si politia locala in urma sesizarilor).
In ultim resort sa da cu barosul si se pune in imposibilitate de gestiune curenta AP-ul.
O actiune graduata v-a permite nu numai exersarea unei presiuni continue si din ce in ce mai accentuata dar si mobilizarea co-proprietarilor impotriva celor care pun AP-ul in afara legii.
In ultima instanta, in caz de blocare completa a functionarii AP-ului, initiatorii acestei presiuni legale vor putea conduce o actiune de inlocuire al executivului care actioneaza ilegal printr-un alt colectiv care va avea astfel nu numai cautiunea legala dar si adeziunea logica a co-prop.
Cei care au putut constata in TIMP ca vechea conducere nu avea capacitatile necesare pt a asigura functionarea corecta a AP-ului..
Vă corectez ... A.P.71 Brăila are în componență (cel puțin la nivel teoretic) 458 de proprietari care locuiesc în 9 blocuri și 28 de scări, situate la mare distanță unul de altul (și de 1 km) - astfel, conform legii, nu putem vorbi de un Condominiu unic (cu proprietăți și conducte comune), așa cum e înregistrată A.P.71 Brăila la Judecătorie, ca persoană juridică (din start ea funcționează ilegal, fără a avea proprietăți comune între cele 9 blocuri și 28 de scări) !
Din 2011 tot facem plângeri penale, sesizări la Primărie, etc., dar nimeni nu ia măsuri împotriva uneia dintre cele mai ilegale Asociații din România, care nu are nici măcar un sediu legal (real și actual, așa cum are orice persoană juridică), nu are nicio conducere legală, timp de mai mulți ani (Adunările Generale au fost declarate de Instanțe Nule Absolut pentru anii fiscali 2015-2018), iar actele constitutive ale A.P.71 (Statutul și Acordul de Asociere) sunt aceleași din ... 1997, de la înființarea A.P.71 Brăila, fără a fi actualizate conform Legii nr. 196/2018, astfel fiind încălcate grav articolele 17, 19, 21, 104 și 107. Cum e posibil să mai funcționeze o astfel de pseudo-Asociație de Proprietari, în care nu se știu nici acum, după 22 de ani, care și câți sunt proprietarii și membrii acesteia ?!
Din 1997 mulți proprietari ori au decedat, ori și-au vândut proprietățile imobiliare din cadrul A.P.71 !
În cazul ăsta uluitor, cum pot dovedi șefii A.P.71 Brăila, că au convocat pentru Adunările Generale anuale, proprietarii și membrii Asociației, semnatari în Acordul de Asociere al A.P.71 Brăila ???
Spunem asta și Instanțelor, și Parchetului, și Primăriei, și celor de la ANAF, dar nimeni nu vede că A.P.71 e total ilegală ca persoană juridică, mai ales că nu se poate identifica cu niciun sediu real și actual !
Nu vad de ce tineti sa ma corectati, referinta mea este postarea dvs initiala.
Cazul pe care-l evocati este o adevarata aberatie!!!
Sa inteleg ca ati dat in judecata AP 71, ca ati obtinut o condamnare in justitie a AP71 si ca nimic nu s-a schimbat, ca nu ati executat AP71, dizolvat AP71 in baza hotararii judecatoresti?!?
flory_mr
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Cum se poate rezolva situația Fondului de Salarii, în cazul în care într-o Asociație de Proprietari nu au mai fost convocate Adunări Generale, asta și datorită durității articolelor 47 și 48 din Legea 196/2018, care sunt extrem de greu de respectat dacă avem în Asociație 458 de proprietari ce locuiesc în 9 blocuri și 28 de scări (conform legii, nu putem vorbi de un Condominiu unic pentru cele 9 blocuri și 28 de scări) ?
Legea nr. 196/2018, articolul 53 spune că Fondul de Salarii și alte Fonduri Comune și angajarea personalului se stabilește DOAR de către Adunarea Generală anuală:
Art. 53. - Adunarea Generală a proprietarilor MEMBRI ai Asociației de Proprietari are următoarele atribuții:
a) alege şi revocă din funcție președintele, ceilalți membri ai Comitetului Executiv şi cenzorul;
b) adoptă şi modifică Statutul şi Regulamentul Condominiului;
d) adoptă şi modifică Bugetul de Venituri şi Cheltuieli;
e) adoptă hotărâri privind executarea lucrărilor de întreținere, reparații, modernizare, consolidare şi reabilitare termică şi eficienţă energetică a Condominiului; g) adoptă hotărâri asupra fondului anual de salarii şi indemnizaţii; h) adoptă hotărâri asupra cuantumului indemnizaţiilor, precum şi asupra numărului şi funcţiilor personalului încadrat cu contract individual de muncă sau contract de prestări servicii în cadrul Asociaţiei de Proprietari (...) şi asupra valorii şi a modalităţilor de contractare, în limita Bugetului de Venituri şi Cheltuieli;
j) stabileşte sistemul de penalizări pentru restanţele afişate pe lista de plată ce privesc cheltuielile Asociaţiei de Proprietari, conform prevederilor legale în vigoare;
k) mandatează preşedintele şi Comitetul Executiv pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a administratorului, cenzorului sau a altor angajaţi ori prestatori (...)