avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1821 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii prima de nastere
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

prima de nastere

Buna ziua,sunt angajator,medic de familie aflat in contract cu Casa Nationala de Asigurari(persoana fizica autorizata).Am,angajat acum 5 ani o asistenta,care dupa stiinta mea nu este inscrisa in nici un sindicat.In data de 18 noiembrie 2009 a nascut,si,acum,imi solicita plata primei de nastere conform codului muncii art 51 lit c.
Am rugamintea sa imi scrieti:sunt obligata sa ii platesc aceasta prima de nastere?In baza carei legi?Se poate inscrie in sindicat fara sa ma anunte si pe mine?Daca sunt obligata sa ii platesc aceasta prima,care este termenul la care trebuie platita,si in valoare de cat ar trebui sa fie?.
Pe tot felul de forumuri sunt tot felul de pareri,m-am gandit sa scriu si la ITM,dar de acolo primesc raspuns ceva mai greu.Va multumesc,o zi buna.
Cel mai recent răspuns: Angela D , Consultant resurse umane 20:18, 26 Noiembrie 2009
Buna ziua !
Conform Art. 51. – lit.c) din Contractul Colectiv de Munca la Nivel National pe anii 2007-2010, orice angajata are dreptul la plata unui salariu mediu pe unitate din partea angajatorului, la nasterea copilului.
"Art. 51. - În afara de ajutoarele prevazute de lege, la care au dreptul, salariatii vor beneficia si de urmatoarele ajutoare:
c) un salariu mediu pe unitate, platit de aceasta mamei, pentru nasterea fiecarui copil; daca mama nu este salariata, sotul acesteia beneficiaza de plata unui salariu mediu pe unitate; "
--------------------------------------