avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 756 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... prima de nastere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

prima de nastere

Buna ziua,sunt angajator,medic de familie aflat in contract cu Casa Nationala de Asigurari(persoana fizica autorizata).Am,angajat acum 5 ani o asistenta,care dupa stiinta mea nu este inscrisa in nici un sindicat.In data de 18 noiembrie 2009 a nascut,si,acum,imi solicita plata primei de nastere conform codului muncii art 51 lit c.
Am rugamintea sa imi scrieti:sunt obligata sa ii platesc aceasta prima de nastere?In baza carei legi?Se poate inscrie in sindicat fara sa ma anunte si pe mine?Daca sunt obligata sa ii platesc aceasta prima,care este termenul la care trebuie platita,si in valoare de cat ar trebui sa fie?.
Pe tot felul de forumuri sunt tot felul de pareri,m-am gandit sa scriu si la ITM,dar de acolo primesc raspuns ceva mai greu.Va multumesc,o zi buna.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 17:29, 26 Noiembrie 2009
Art 51 lit. c din Codul Muncii prevede suspendarea contractului de munca pe perioada concediului prenatal.
Plata unui salariu mediu pe unitate pentru nasterea copilului este prevazuta in Contractul Colectiv de Munca Unic la Nivel National pe anii 2007-2010. Este o plata obligatorie si o puteti plati fie atunci cand ii dati si salariul fie cat mai curand. Legea nu mentioneaza o data precisa, dar daca trece prea mult (ma gandesc mai mult de sfarsitul lunii in care a nascut) sa nu va faca reclamatie mai departe.
Angajata nu trebuie sa fie membra a unui sindicat ca sa beneficieze de acest drept.
Mai mult, conform CCMUN, are dreptul si la compensarea diferentei dintre salariul brut si indemnizatia de concediu de maternitate, asa cum veti vedea mai jos.

Text extras din: Contract nr. 2895/2006 - Contract colectiv de muncă unic la nivel naţional pe anii 2007-2010